سواد رسانه ای کودکان از والدین پیشی گرفته است/ رسانه ها نباید جایگزین آموزش شوند


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902551

معصومه آقاجانی گفت: امروزه تدریس دوره های سواد رسانه ای برای والدین یک ضرورت است چرا که دانش رسانه ای کودکان از والدین پیشی گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه آقاجانی معلم و تحلیلگر رسانه در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: در روزگاری زندگی می کنیم که نقش خانواده، مدرسه و مراکز آموزشی تحت الشعاع قرار گرفته و به اصحاب رسانه سپرده شده است.

وی ادامه داد: امروزه آموزش به انیمیشن، فیلم، موسیقی و گرافیک کارتونی سپرده شده است، همانطور که در زمینه سخت افزار یعنی. تبلت، تلفن همراه و شبکه های اجتماعی و همچنین در زمینه محتوا.’

آقاجانی افزود: تربیت فرزندانمان را به رسانه ها سپردیم، حالا می خواهیم سریعاً بدون جایگزین آنها را از رسانه ها حذف کنیم.

این کارشناس گفت: برای بهبود ارتباط کودک با رسانه ها ابتدا باید روی خودمان کار کنیم و تلفن همراه را به عنوان والدین از خودمان برداریم و استفاده از آن را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه والدین باید به سواد رسانه ای مجهز شوند، گفت: امروزه آموزش دوره های سواد رسانه ای برای والدین یک ضرورت است زیرا دانش رسانه ای فرزندان از والدین پیشی گرفته است و به راحتی می توانند والدین خود را فریب دهند.

آقاجانی با اشاره به اینکه والدین باید نسبت به رسانه های دیجیتال آگاهی داشته باشند و با توجه به دانش روز پاسخگوی نیازهای فرزندان خود باشند، به همراه پسر دلفینی و…

این کارشناس با بیان اینکه والدین ناآگاهانه بازی های رایانه ای را تنها به انتخاب کودک تهیه می کنند، افزود: این بزرگترین اشتباه است زیرا کودک از روی هیجان بازی را انتخاب می کند و مادر باید از روی عقل آن را برای کودک انتخاب کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: رسانه به هیچ وجه نباید جایگزین فرزندپروری شود، بلکه زمانی جایگزین می شود که والدین بر اساس دانش روز به تعهدات خود عمل نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید