سود عجیب این استقلال برای باشگاه

سود عجیب این استقلال برای باشگاه

رسانه ها و خبرنگاران ترکیه شب گذشته گزارش دادند که باشگاه هال سیتی انگلیس با مالک ترکیه ای فنرباغچه برای جذب علایار صیادمانس به توافق رسیده است.

صیادمنش که در سال 2019 با قراردادی حدود 800 هزار یورویی فنرباغچه را به مقصد استقلال ایران ترک کرد، تا سال 2024 با این باشگاه ترکیه ای قرارداد داشت و یک سال و نیم به صورت قرضی در تیم زوریا لوگانسک اوکراین بازی کرد.

اگرچه فنرباغچه قصد استفاده از ماهیگیر خود را نداشت، اما این بازیکن را از زوریا پس داد تا به تیم های دیگر بفروشد.

باشگاه هایی مانند اندرلخت بلژیک و هال سیتی انگلیس مشتریان جدی ماهیگیر بودند و برای جذب این مهاجم قدرتمند ایرانی با فنرباغچه مذاکره کردند اما شرط اصلی فنرباغچه دریافت حدود 5 میلیون یورو در ازای فروش این ماهیگیر بود.

این موضوع باعث کناره گیری اندرلخت شد اما هال سیتی که در رقابت های قهرمانی انگلیس حضور دارد در کنار مهاجم 20 ساله ایرانی ایستاد و مذاکرات خود را با فنرباغچه ادامه داد تا در نهایت با 4.5 میلیون یورو به خدمت گرفتن ماهیگیرش رضایت دهد. هال سیتی نیز باید 50 درصد از سهام فنرباغچه را در نقل و انتقالات بعدی خود بپردازد.

سرکان حمزاغلو، روزنامه نگار ترکیه ای با اشاره به انتقال ماهیگیرش به فنرباغچه در سال 2019 به مبلغ 750 هزار یورو و فروش او به مبلغ 4.5 میلیون یورو در سال 2022، گفت که فنرباغچه در سه سال گذشته 6 برابر این بازیکن ایرانی درآمد داشته است. این مبلغ به همراه دریافت سهم 50 درصدی از نقل و انتقالات بعدی شکارچی نشان می دهد که باشگاه ترکیه ای تا چه اندازه در عقد قرارداد حرفه ای بوده است.

صیادمنس در حال حاضر منتظر دریافت ویزا برای سفر به انگلیس برای همراهی این تیم است که در حال حاضر با 24 تیم در رده نوزدهم لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد.

گفته می شود در قرارداد، بندی برای انتقال صیادمنس از استقلال به فنرباغچه وجود داشت و پس از فروش این مهاجم به سایر تیم ها، 20 درصد این قرارداد به استقلالی ها می رسد. در صورت وجود این بند و ضمانت اجرایی آن، استقلال نیز از انتقال مهاجم سابق خود سود خواهد برد.

چند روز پیش سردار آزمون دیگر مهاجم تیم ملی ایران با بایرلورکوزن آلمان به توافق رسید و سال آینده پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد. به این ترتیب صیادمنش دومین انتقال بزرگ فوتبال ایران در سال 2022 خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید