سود 600 هزار تنی تا پایان سال واریز می شود

سود 600 هزار تنی تا پایان سال واریز می شود

روز جدید : رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تا پایان سال جاری سود سهام عدالت سال 99 به حساب سهامداران واریز می شود که رقم برآورد شده برای هر نفر حدود 600 هزار تن است.

گربان زاده به آخرین وضعیت واریز سود سهام عدالت در سال 99 به حساب سهامداران اشاره کرد و گفت: تاکنون رقم نهایی و زمان بایگانی آن مشخص شده است.

وی افزود: بر اساس برآوردها احتمالا تا پایان سال حدود 600 هزار تن به حساب هر سهامدار واریز می شود.

گربان زاده گفت: پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب و آیین نامه شورای عالی بورس، 49 میلیون سهامدار صاحب سهام عدالت، فرصت انتخاب بین روش های حکمرانی مستقیم و غیرمستقیم را داشتند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: پس از انتخاب روش مدیریت، سهامداران مستقیم خود سهامدار شرکت های سرمایه گذاری و سهامداران غیرمستقیم سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی می شوند.

وی گفت: شرکت هایی که می توانند با سهامداران در قوه قضاییه سرمایه گذاری کنند به دو دسته شرکت های بورسی و شرکت های غیر بورسی تقسیم می شوند. شرکت های پذیرفته شده در بورس دارای 36 شرکت ثبت شده و شرکت های غیر بورسی شامل 13 شرکت می باشند.

قربان زاده افزود: سود 99 سهم از شرکت های غیر بورسی حدود 2 میلیارد و 800 میلیارد تن و سود شرکت های ثبت شده نیز حدود 29 هزار و 200 میلیارد تن است.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: مجموع سود دو شرکت ثبت شده و غیربورسی حدود 31 هزار میلیارد تن است که باید بین 49 میلیون سهامدار تقسیم شود که بر این اساس احتمال می رود به هر سهامدار حدود 600 هزار تن پرداخت شود. آخر سال ..

وی با تاکید بر اینکه مجموع سود شرکت های ثبت شده و غیر بورسی نسبت به سال 98 حدود سه برابر افزایش یافته است، افزود: کل سود سال 98 که در سال گذشته به سهامداران پرداخت شد، حدود 9.5 تریلیون تن است که این رقم به بیش از 31 هزار رسیده است. میلیارد تن

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: زیر نظر شورای عالی بورس کارگروهی برای تعیین موضوعات مربوط به سهم عدالت تشکیل شده است که نمایندگانی از سازمان خصوصی سازی، بورس و اوراق بهادار در آن حضور دارند. اوراق بهادار سازمان، اتاق تعاون، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی «دستگاه های کنترلی و مرکز اشتراک عدالت وجود دارد.

وی افزود: در این کارگروه تلاش داریم تا جزئیات نحوه پرداخت سود سهامداران غیرمستقیم را مشخص کرده و قوانین آن را رعایت کنیم تا سهامداران در اسرع وقت به سود مطلوب دست یابند.

سازمان خصوصی سازی در حال پیگیری واگذاری مابقی سود سال 98 با سهام عدالت است.

وی درباره زمان باقی مانده برای واریز سود سهام عدالت در سال 98 به حساب مشمولان افزود: برخی شرکت های بزرگ مانند دخانیات، مخابرات و غیره. در سال های گذشته سود سهام خود را به طور کامل پرداخت نکرده اند، سازمان خصوصی سازی موظف است بر این موضوع نظارت داشته باشد.

گربان زاده گفت: با این شرکت ها برخورد قانونی کرده و ماده 48 قانون محاسبات عمومی را در مورد این شرکت ها اعمال کرده ایم. بنابراین دیگر امکان ثبت پروتکل برای آنها وجود ندارد و این شرکت ها باید معوقات را در اسرع وقت پرداخت کنند.»

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: در حال حاضر در حال مذاکره با هیات مدیره این دو شرکت بزرگ هستیم تا بتوانیم معوقات را در قالب سود بانکی پرداخت کنیم اما تاکنون زمان دقیقی برای این دو شرکت اعلام نشده است. پرداخت این سود.

دیدگاهتان را بنویسید