سپاهان روز نو خانه مدعیان استقلالی

حضور یزدانی در سپاهان باز هم سناریوی قدیمی را تداعی کرد. سناریویی به نام پیوستن مدعی استقلال به طلایی پوشان اصفهانی. داستانی که حدود دو دهه است که شاهد آن بوده ایم و به اشکال مختلف تکرار می شود. البته نکته اینجاست که اکثر بازیکنان جدا شده از استقلال که به سپاهان رفتند نمایش خوبی به نمایش گذاشتند یا حتی دوباره اوج گرفتند اما حالا باید دید این قانون در مورد سیاوش یزدانی هم تکرار می شود یا تاریخ پیشرفت خواهد کرد. به روشی متفاوت؟

سپاهان روز نو خانه مدعیان استقلالی

از روزهای ابتدایی لیگ برتر شروع شود

حضور بازیکنان استقلال در سپاهان از ابتدای لیگ برتر آغاز شد و بهتر است بگوییم دوره دوم این پیکارها رنگ جدی تری به خود گرفت.

محمدرضا مهدوی وقتی پس از چند سال حضور در فوتبال بلژیک تصمیم به بازگشت گرفت، پیراهن سپاهان را بر تن کرد و اتفاقاً مقابل استقلال به میدان رفت.

افشین حاجی پور یکی از بازیکنانی بود که در همان دوره پس از بازی در استقلال به سپاهان پیوست.

ستاره های در حال سقوط

ادعای سپاهان به لیگ برتر، شرایط مالی خوب این باشگاه و پیشرفتی که در استقلال رخ داد این فرصت را فراهم کرد تا در نیمه دوم دهه 80 تعداد قابل توجهی از بازیکنان بزرگ استقلال را در تیم سپاهان ببینیم.

سپاهان، خانه مدعیان استقلالی

مهدی رحمتی، خسرو حیدری، هاشم بیک زاده، رضا عنایتی و …. از جمله بازیکنانی بودند که پس از حضور در استقلال چه به صورت مستقیم و چه پس از حضور در تیم دوم، مسیر اصفهان را به سمت زردپوشان سپاهان در پیش گرفتند.

دورانی رویایی با قلانوی

در بین استقلالی هایی که به سپاهان رفتند، بدون شک امیر گلنوی یکی از سرشناس ترین آنها محسوب می شود.

مردی که در دوران فوتبالش برای اصفهانی ها بازی نکرد اما بخش قابل توجهی از دوران مربیگری خود را در نیمه های دنیا گذراند.

قلعه نویی در بهار 1387 پس از قهرمانی استقلال در هشتمین دوره لیگ برتر حاضر به همکاری با امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل وقت این باشگاه نشد و از این تیم راهی سپاهان شد. در آن زمان سپاهان هم بازیکنان استقلالی را به خدمت گرفت که یکی از مهم ترین آنها مهدی رحمتی بود. سنقربانی که پس از جدایی از استقلال ابتدا به مس کرمان پیوست و سپس راهی اصفهان شد تا دوباره با کلانوی همکاری کند. البته پس از یک سال خسرو حیدری و هاشم بیک زاده نیز به جمع آنها اضافه شدند. گالنووی از نظر نتیجه گیری دوران بسیار خوبی را در سپاهان پشت سر گذاشت و این تیم را برای دو فصل متوالی قهرمان لیگ برتر کرد. قهرمانی هایی که استقلالی ها نقش مهمی در آن داشتند.

مهندس برزیلی در زاینده رود

خاطره بازی های خوب فابیو جانواریو هنوز برای استقلال به یادگار مانده است. هافبک خوش اخلاق برزیلی که طراح بسیار خوبی بود و قهرمانی لیگ برتر را با استقلال جشن گرفت. جیانواریو در تابستان 89 وقتی دید سپاهان شرایط بهتری به او می دهد از استقلال جدا شد. او صادقانه گفت تا آخر عمر استقلال را فراموش نمی کند اما به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای نمی خواهد وقتی شرایط بهتری در اصفهان برایش فراهم شود این جایگاه را از دست بدهد. فابیو به سپاهان پیوست و با آن تیم قهرمان لیگ برتر شد.

سپاهان، خانه مدعیان استقلالی

ضربه بزرگی به نام جباری

یکی از بازیکنان بزرگ استقلال که حضورش در سپاهان ضربه بزرگی برای آبی پوشان محسوب می شد، میتبی جباری بود.

هافبک بسیار خلاقی که سه بار با استقلال قهرمان لیگ برتر شد، اما در تابستان 92 که آبی ها ایران را برای برپایی اردوی خارج از کشور ترک کردند، به پیشنهاد سپاهان پاسخ مثبت داد و در کنار امیر کلانوی با این تیم قرارداد بست. که باعث شد استقلال برای بازگشت به لیگ برتر آماده شود و ادامه لیگ قهرمانان آسیا واقعا تکان دهنده خواهد بود.

جباری مدت زیادی را در سپاهان سپری نکرد و به لیگ ستارگان قطر پیوست اما استقلالی ها رفتن او را با جان و دل احساس کردند.

سپاهان، خانه مدعیان استقلالی

سفرهای متعدد

در چند سال گذشته شاهد رفت و آمد بازیکنان استقلالی در سپاهان بوده ایم. میلاد زکی پور پس از جدایی از استقلال و بازی در گل گهر سیرجان، اکنون در این فصل برای سپاهان بازی می کند و مسعود ریگی نیز از آبی پوشان جدا شد و مدت ها برای سپاهان بازی کرد.

محمد رشید مظاهری در نیم فصل گذشته لیگ برتر از استقلال جدا شد تا روزهای خوشی را در سپاهان رقم بزند اما این اتفاق برای او نیفتاد و در نهایت مجبور شد از این تیم بیرون برود.

سجاد شهبازادا نیز پس از بازگشت به فوتبال ایران به عنوان یکی از موثرترین بازیکنان سپاهان به شمار می رفت و قبل از پوشیدن مجدد پیراهن استقلال، لیگ را نیز با پیراهن زرد آقای گلی تجربه کرد.

تکرار جفت خط دفاعی

پس از قهرمانی استقلال در فصل قبل و جدایی فرهاد مجیدی، محمد دانشگر به این نتیجه رسید که به دلیل بازگشت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند برای حضور در ترکیب ثابت استقلال با مشکل مواجه خواهد شد، بنابراین ترجیح داد به سپاهان برود و این روزها شرایط بد است و در اصفهان از بین رفته است.

سپاهان، خانه مدعیان استقلالی

حالا با اضافه شدن سیاوش یزدانی، این زوج که فصل گذشته در استقلال با هم بودند، می توانند دوباره با هم بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید