سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی جهان و خود مردم است

ساعت: 13:36
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923488

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نظر سازمانی یکی از نیروهای مسلح کشور است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین نهاد ضد تروریستی در جهان و روح این ملت و ملت است. خود مردم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین مصددی صبح امروز در نخستین جشنواره آثار حقوقی نیروهای مسلح که در مجتمع فرهنگی هنری الماس برگزار شد، گفت: شرکت کنندگان و شرکت کنندگان اولین جشنواره آثار حقوقی. از نیروهای مسلح، که سازمان قضایی نیروهای مسلح. با تشکر از شما برای برگزاری این نشست علمی با همکاری دانشگاه و پژوهشکده پیشرفته دفاع ملی.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این همایش گفت: شما پژوهشگران جامعه علمی در حوزه حقوق می دانید که علم حقوق شاید تنها رشته علمی باشد که بر تمام مراحل زندگی بشر اثر می گذارد. ما هیچ رشته ای از علم نداریم که چنین تأثیری بر تمام جنبه های زندگی بشر داشته باشد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: نظریات مکاتب مختلف توسط علم حقوق تحلیل و پالایش می شود.

مصدق با اشاره به اینکه علم حقوق به معنای عام کلمه با بسیاری از علوم انسانی و اجتماعی مرتبط است، گفت: علم حقوق با جامعه شناسی، روانشناسی، اقتصاد، تاریخ، علوم سیاسی حتی به برخی از رشته های ریاضی مرتبط است. و علوم طبیعی ارتباطات است; این معنای فقه است.

وی گفت: تحقیقات حقوقی و قضایی که در این جلسه انجام می شود نمونه ای از آن است. تعامل با مراکز دانشگاهی، حوزه ها و موسسات تحقیقاتی نیز برای روشنفکران جامعه حقوقی به ویژه نیروهای مسلح یک ضرورت است و باید این کار انجام شود.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه شناسایی ظرفیت نیروهای مسلح در عرصه های قانونی یک ضرورت است، تصریح کرد: امروز مفتخریم که سازمان های مختلف نیروهای مسلح در همه عرصه ها به ویژه در حوزه رویه قضایی ارتقا یافته اند. پیشرفت های فقهی در همه سازمان های مختلف نیروهای مسلح به صورت جهشی دیده می شود.

وی گفت: هدایت پایان نامه های دکتری، کارشناسی ارشد و استفاده بهینه از آنها در حوزه های حقوقی امروزی یک ضرورت است.

مصدق تصریح کرد: اساتید در نیروهای مسلح باید این پایان نامه ها و پایان نامه ها را در انتخاب موضوع و محتوای رساله راهنمایی کنند تا سازمان های مختلف نیروهای مسلح از محتوای آن استفاده کنند. ایجاد انگیزه در کارکنان نیروهای مسلح برای تحقیق و مطالعه در سطح نیروهای مسلح یک ضرورت است و این همایش که امروز برگزار می شود، امری مقدس است.

ستوان یکم با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین راه های تبدیل تهدید به فرصت، انجام تحقیقاتی است که در نیروهای مسلح رخ داده است. وزارت دفاع به ارتش، سپاه، از اینجا می بینیم که تاریخشان در این 40 سال چه چیزی نشان می دهد، چه تهدیدهایی را تبدیل به فرصت کرده اند، امروز این افتخار نیروهای مسلح است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است با کارهایی که در سازمان های مختلف نیروهای مسلح انجام شده است آشنا شوند، متاسفانه این اقدامات آن طور که باید توضیح داده شود انجام نشده است.

مصدق با اشاره به اینکه با کارهای علمی و تخصصی انجام شده در سازمان های مختلف نیروهای مسلح آشنایی نداشتم، خاطرنشان کرد: افتخار می کنم که حدود 25 سال در سازمان قضایی نیروهای مسلح در کنار شما نیروهای مسلح زندگی کرده ام. نیروها و 25 سال از عمرم را در سازمان قضایی نیروهای مسلح خدمت کردم.

وی بیان کرد: امروز کارهایی که در وزارت دفاع، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرجه انجام شده است، اگر برای مردم توضیح داده شود، خوشحال می شوند، افزود: تهدیدات زیادی وجود دارد، توسط نیروهای مسلح به فرصت تبدیل شده است. مهمترین دلیل تحقیقاتی است که در برنامه خود انجام داده اید.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه ترویج اندیشه های نوین حقوقی در ایجاد و تفسیر موازین حقوقی موثر است، تصریح کرد: امروز بدنه قوه قضاییه از جمله سازمان قضایی نیروهای مسلح دارای غنی ترین علمی، ظرفیت تخصصی و کارشناسی و تبادل نظر حقوقی این سازمان با سازمان های نیروهای مسلح یک ضرورت است. البته سازمان های مختلف نیروهای مسلح این قابلیت را دارند.

مصدوک تاکید کرد: برگزاری چنین نشست ها و همایش های علمی یک ضرورت مسلم است. باید دید نتیجه این کنفرانس ها چه خواهد شد. این همایش ها نباید یک روز برگزار شود و بعد تبدیل به کتاب شود و آن کتاب ها در قفسه ها بماند.

وی افزود: امروز یکی از مهمترین وظایف فقها و شما علما در این عرصه بیان جنبه های حقوقی اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی است. وقتی بیانیه گام دوم انقلاب را می خوانیم برای همه طبقات جامعه در ابعاد مختلف برنامه دارد. ایشان راهبرد نظام انقلاب اسلامی را تعریف کردند و این یکی از جنبه های قانونی این گام دوم بود.

معاون اول قاضی افزود: برای روشن شدن ابعاد حقوقی این ادعا چقدر زمان صرف کرده ایم؟ وظیفه شما علمای جامعه حقوقی است که ببینید در این بیانات گام دوم مقام معظم رهبری چه حقوقی بیان شده است. مردم باید از این حقوق آگاه باشند.

وی بیان کرد: این حق مردم است که بدانند میزان مشارکت سیاسی، فعالیت های انقلابی و خیریه ای که سازمان های مختلف نیروهای مسلح در سال های اخیر در زلزله، سیل، بهداشت و سایر مسائل از خود نشان داده اند و به خوبی درخشیده اند.

مصدق با اشاره به اینکه حق مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود یکی از مهمترین مسائل حقوقی است که در اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان شده و باید روشن شود، گفت: هر سیاستی که موجب رفع ابهام شود. افرادی از صحنه جامعه و تعیین سرنوشت کشور، سیاست درستی نیست. این باید برای مردم توضیح داده شود.

وی گفت: حق عدل و یقین قضایی از جمله حقوقی است که در این بیانیه ذکر شده است. مردم از دستگاه قضایی و ما درخواست می کنند و حق دارند درخواست کنند، این حق آنهاست.»

معاون اول نماينده قضايي توضيح داد: ما موظفيم آن طور كه ​​مردم انتظار دارند اين حق را در همه جا اجرا كنيم. این افراد افرادی هستند که همه کارگزاران و خدمتگزاران برای امرار معاش باید برای آنها زحمت بکشند.

وی با اشاره به اینکه حق استقلال و آزادی یکی از حقوقی است که در اعلامیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، گفت: استقلال ملی به معنای آزادی و حاکمیت ملت از تحمیل و زورگویی قدرت های مستبد جهانی است.

مصدق افزود: امروز اتحادیه اروپا سازمان مقدسی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد، این حادثه باید تبیین شود. صرف نظر از مسائل سیاسی که در جای خود تعریف می شود، شما به عنوان یک حقوقدان وظیفه دارید قلم بردارید و بگویید اروپا با کدام کشور اینطور رفتار کرده است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نظر سازمانی یکی از نیروهای مسلح کشور است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین نهاد ضد تروریستی در جهان و روح این ملت و ملت است. خود مردم

وی خاطرنشان کرد: اروپایی ها فکر نکنند که با قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست این گروه های تروریستی به نتیجه مطلوب رسیده اند، این توهم آنهاست.

مصدق تاکید کرد: این پاسداران در مواقع حساس جان خود را فدای این افراد کردند. پاسداران جان خود را فدا کردند تا هیچ قطعه ای از این سرزمین به دست دشمن نیفتد. در زمستان سرد 20 درجه زیر صفر را تحمل کردند تا آسیبی به این افراد وارد نشود. در حالی که امروز اتحادیه اروپا پس از جنایات آمریکا، سپاه را در لیست گروه های تروریستی قرار می دهد.

معاون اول قاضی تصریح کرد: نمایندگان شورای اسلامی قطعا پاسخ مناسبی به این اقدام اتحادیه اروپا خواهند داد. ستاد کل نیروهای مسلح هر طور که صلاحدید با آنها برخورد خواهد کرد، این ملت شریف نمی پذیرد که بخشی از نیروهای مسلح کشورش به نام سپاه در لیست گروه های تروریستی قرار گیرد.

وی یادآور شد: وقتی می گوییم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین سازمان ضد تروریستی است، یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می افتیم. امروز چهره شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک ضد تروریست در اذهان مردم جهان نقش بسته است و این نقش کور و نابود شدنی نیست.

معاون اول قضایی با بیان اینکه وظیفه وکلای شما بسیار حساس است، گفت: امیدوارم با برگزاری چنین نشست های علمی در ارتقای سازمان های نیروهای مسلح کوشا باشید. همانطور که تا کنون کوشا بوده اید.

وی بیان کرد: آنقدر که قوه قضاییه نیروهای مسلح زحمت کشیده، مقالاتی نوشته و عملی برای پیشگیری از وقوع جرم و تخلف در سطح نیروهای مسلح انجام داده است، در هیچ نهاد دیگری انجام نشده است، من تحسین می کنم. امروز ما قوی ترین نیروهای مسلح جهان را می بینیم و به آن افتخار می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید