سپاه در کاهش مصرف برق حرف اول را می زند


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877981

سیاوش مسلمی گفت: کربلای کربلا در کاهش مصرف برق حرف اول را زده و سعی کرده از همه توان خود برای کاهش مصرف برف در مازندران استفاده کند و مردم را دچار مشکل نکند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سردار سیاوش مسلمی چهارشنبه شب در رزمایش ملی مدیریت مصرف آب و برق (صرفه جویی در انرژی) توسط کربلا کربلا و شورای تلفیق برق و آب مازندران با حضور حسینی پور استاندار مازندران و مسئولان اجرایی ستاد فرماندهی سپاه در کربلای معلی با اشاره به شعار حمایت از مردم، مردم سالاری و دوستی با مردم کاهش 30 درصدی مصرف برق در سراسر کشور در سالن اجتماعات غدیر برگزار شد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه برای کاهش مصرف برق در استان از ظرفیت استان و سایر نهادها استفاده کردیم، افزود: کاهش مصرف برق در استان مازندران به صورت پایلوت در حال اجراست تا همه مردم. می توانید از نعمت برق لذت ببرید و حداقل ببینید بگذارید برق در حومه شهر قطع شود.

مسلمی همچنین با اشاره به اینکه در سال های اخیر به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح شاهد قطعی برق گسترده بوده ایم که نارضایتی عمومی را در پی داشته است، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای کاهش مصرف برق اقداماتی را انجام داده و تلاش کرده است تا از تمام توان خود استفاده کند. ظرفیت کاهش مصرف برف باید در روستاها انجام شود و مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

مدیرعامل یک شرکت آبفای استان مازندران همچنین از زیرساخت های آبی موجود در استان مازندران برای 3 میلیون و 958 هزار نفر بومی بازدید کرد و گفت: ارائه خدمات بهینه به جمعیت 15 تا 20 میلیون کشتی شمال نیازمند اعتبارات ملی است. .

بهزاد برارزاده با بیان اینکه صدا و سیما نقش مهمی در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب دارد، گفت: زیرساخت های آبفای استان برای 3 هزار و 958 نفر طراحی شده است اما در اوج استان با این امر مطابقت ندارد. مصرف.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران بهره برداری از آب های سطحی را با حمایت استاندار مازندران و فرمانده سپاه کربلا در دست اجرا دانست و گفت: آب.

وی با بیان اینکه سد گلورد آب دارد اما مردم شرق استان تشنه هستند، گفت: زیرساخت ها و تجهیزات استان پاسخگوی تامین آب نیست.

برادرزاده با بیان اینکه 81.6 درصد از آب مصرفی برای کشاورزی است و باید زیرساخت ها را در نظر گرفت، گفت: 20 شهر و 200 روستا در استان کم آب هستند.

وی با بیان اینکه در عرصه جهاد با هدر رفت آب مبارزه می کنیم، تصریح کرد: باید رفتار مصرف آب تغییر کرد و از آب به درستی و بهینه استفاده کرد.

برزاده با بیان اینکه جایگزینی برای آب وجود ندارد و منابع آب شیرین بسیار کمیاب است، گفت: بیش از 90 درصد آب شرب مازندران از بیش از 100 متر زیر زمین تامین می شود که جایگزینی آن بیش از 100 سال زمان می برد. بنابراین باید قدر این نعمت بی نظیر الهی را بدانیم و تنها با 20 درصد صرفه جویی در مصرف از هدررفت آب جلوگیری کنیم.

وی گفت: در مازندران تنها 12 درصد آب های سطحی مصرف می شود و 88 درصد آب شرب مورد نیاز از 373 چشمه و 729 حلقه چاه تامین می شود. آب های زیرزمینی کاهش یافته است.

برارزاده با اشاره به وجود 2922 روستا با یک میلیون و 352 هزار نفر جمعیت در مازندران، ادامه داد: از این تعداد هزار و 680 روستا با 980 هزار نفر تحت پوشش خدمات این شرکت و 1242 روستا با 370 هزار نفر تحت مدیریت یک هیأت امناء شوراها و دهیاران است که مدیریت آب روستا را به مدیر عامل آب بسپارند.

وی یادآور شد: از سال گذشته با اعطای وام محرومیت زدایی در قالب طرح قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) روستاها، 19 پروژه آبرسانی به 200 روستا در دست اجراست. در فاز دوم این پروژه 350 روستا در این راستا از 350 یک میلیارد کمک بلاعوض برای احداث خطوط برق و مخازن در کشور به مبلغ 445 میلیارد تن برای احداث مخازن در شهرهای مازندران در سال 1398 اعطا شد. در قالب پروژه شهید سلیمانی از ظرفیت خیرینی که می سازیم استفاده می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید