سیاست دولت عدم قطعی برق مشترکان برق خانگی است/ ۱۳ هزار مگاوات تولید برق باید توسط نیروگاه های برق آبی تامین شود.


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1877983

محمود حسینی پور با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم عدم قطعی برق مشترکان خانگی است، گفت: مدیریت انرژی در این دولت بسیار مطلوب است و بر اساس این سیاست و حاکمیت هیچ گونه وقفه ای اجرا نشده است، برق رسانی به مشترکان خانگی و اصناف “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، سیدمحمود حسینی پور چهارشنبه شب در رزمایش مشترک صرفه جویی در مصرف آب و برق که با همکاری کربلای کربلای مازندران برگزار شد، افزود: متاسفانه زیرساخت های دولت قبل سنگین ترین ماه گرفتگی را در نظر نگرفته است. سیاست های اشتباهی اعمال شده و از پتانسیل بخش خصوصی در این بخش به درستی استفاده نشده است.

نماینده عالی دولت در مازندران از اختصاص پنج میلیارد تن اعتبار در قالب اعتبار برای توسعه زیرساخت های برق در استان خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه تامین آب شرب مازندران نیز با مشکل بسیار جدی مواجه است. “

وی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک صرفه جویی در مصرف آب و برق با حضور کربلا کربلای مازندران گفت: وقتی سپاه وارد بحث انرژی می شود به این معناست که در این حوزه نیاز به کمک است و همه باید همکاری کنند. .

استاندار مازندران تصمیم برای برون رفت از شرایط فعلی را همکاری و صرفه جویی مردمی می داند و می افزاید: مصرف انرژی در دنیا بر اساس معیارها و شاخص ها است و مدیریت انرژی قاطع و قاطع است و باید جدی بود. توجه به این موارد

حسینی پور مصرف متعادل و صرفه جویی را از آموزه های دین مبین اسلام برشمرد و تاکید کرد: انتظار می رود همه در جامعه اسلامی به این آموزه ها توجه کنند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم عدم وقفه در تامین برق مشترکان در منزل است، گفت: مدیریت انرژی در این دولت بسیار مطلوب است و بر اساس این سیاست و مدیریت هیچ گونه وقفه ای برای مشترکان خانگی اعمال نشده است. و اصناف.”

استاندار مازندران یکی از ویژگی های سیاست های دولت سیزدهم را ریاضت اقتصادی دانست و تصریح کرد: در راستای تحقق هدف مهم تامین برق و آب مشترکان خانگی و صنفی، ابتدا دولت صرفه جویی را از دولت آغاز کرد و کاهش 35 درصدی را در نظر گرفت. مصرف این انرژی ها

وی افزود: کاهش استفاده از سیستم های سرمایشی در ادارات و پس انداز هم اکنون به صورت جدی مورد توجه و رصد دستگاه های نظارتی است و باید این فرهنگ در منازل نیز نهادینه شود. سیاست قاطعانه وزارت نیرو مبنی بر ترویج کم مصرف و جریمه مصرف بالا نیز همین چارچوب را دنبال می کند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: صرفه جویی در مصرف آب را نیز جدی بگیریم چرا که مازندران به صورت جدی با مشکل تامین آب شرب مواجه است.

حسینی پور افزود: هم اکنون مراکز تولیدی مازندران را تعطیل می کنیم تا بخش داخلی و اصناف دچار قطعی برق نشوند اما باید بدانیم که این آسیب تاخیر تولید در نهایت به مردم می رسد و این در حالی است که شهروندان با مصرف انرژی در خانه می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. “کمک جدی ارائه کنید.

استاندار مازندران به ظرفیت های گردشگری استان و ورود میلیون ها مسافر و گردشگر در فصل گرما اشاره کرد و گفت: تلاش کرده ایم سهمیه آب و برق مازندران را از وزارت نیرو افزایش دهیم تا جمعیت شناور ناشی از آن جبران شود. گردشگری استان.» این چنین خواهد بود.

نیاز به مدیریت مصرف انرژی در بین مشترکین خانگی و ادارات

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان همچنین بر مدیریت مصرف برق در بین مشترکان خانگی و ادارات و یا حفظ تعادل تولید و مصرف تاکید کرد و گفت: به مردم این اطمینان را خواهیم داد که با مدیریت مصرف حجم کار و تلاش انجام شود. از همکاران ما هیچگونه وقفه ای در توسعه شبکه نخواهیم داشت.

کوروش موسوی تاکامی با بیان اینکه هرجا تولید داریم خطوط قرمز و آبی به نقشه تامین برق کشور تزریق می شود، گفت: اگر در مازندران نیروگاه کمتری داریم به این معنا نیست که برق در استان توزیع عادلانه نیست. .


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با بیان اینکه 1650 مگاوات برق در نیروگاه نکا تولید شد، افزود: امیدواریم با حذف نفت کوره، تولید نیروگاه شهید سلیمی به 1900 مگاوات برسد.

موسوی تکامی با بیان اینکه 5 درصد از برق صرف استخراج رمز ارز می شود، گفت: تلاش می کنیم با حمایت صنایع شاهد کاهش تنش برق در ساعات اوج مصرف باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر امروز حدود 13 هزار مگاوات کمبود تولید داریم باید با مدیریت مصرف آن را جبران کنیم، افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری شرکت های دانش بنیان باید به کمک مصرف بهینه برق بیایند. “

وی با اشاره به اینکه دستور ایجاد سیکل ترکیبی نیروگاه «نکا» روز گذشته از سوی وزیر نیرو داده شد، افزود: ساخت نیروگاه در شهرهای شهرستان گلستان نیز در دستور کار قرار دارد.

موسوی تکامی با بیان اینکه میزان پرداختی برای برق مصرفی در کشور ناچیز است و شاید همین دلیل استفاده بی رویه مشترکان از برق باشد، گفت: روشنایی پارک ها و معابر باید مشترک باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان با بیان اینکه ساعات اداری باید کاهش یابد، افزود: جایگاه های CNG نیز باید برای صرفه جویی در مصرف برق در ساعات پیک مصرف برنامه داشته باشند.

موسوی تکامی با بیان اینکه حدود 13 هزار مگاوات تولید ما باید از نیروگاه های برق آبی تامین شود، گفت: بخشی از کمبود تولید برق استان به دلیل کم آبی است.

«ما در تلاش هستیم تا با کمک نیروی کار داخلی تولید برق را افزایش دهیم. وی گفت: صرفه جویی در مصرف آب نیز ضروری است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان خواستار حمایت صدا و سیما در ارتقای مصرف بهینه برق و آب در جامعه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید