سیاست صحیح برانکو در قبال دو بازیکن پرسپولیس

سیاست صحیح برانکو در قبال دو بازیکن پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ دوران باشکوه و موفقی را در پرسپولیس پشت سر گذاشت و محبوبیت زیادی پیدا کرد. بنابراین جای تعجب نیست که او هنوز هم نفوذ زیادی در بین طرفداران دارد. هر اظهار نظر ساده برانکو کلی در ایران مورد توجه و انعکاس است.

این مربی اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی نظرات خود را در مورد مسائل مختلف به اشتراک گذاشته است. او از کیروش، اسکوچیچ، تیم ملی، جام جهانی و … می گوید که واکنش های زیادی را در پی داشت. جالب ترین بخش مصاحبه او اما زمانی بود که واکنش های کوتاه و تک کلمه ای به نام ها نشان داد. سرمربی کروات در پاسخ به سوالی درباره نظر برانکو نسبت به رامین رضاییان، اظهار نظر معناداری کرد: او یک سلبریتی است. درست مثل محسن مسلمان. این دو بازیکنی هستند که نمی خواهند تغییر کنند و روی مسائل فوتبال تمرکز نمی کنند.

از قضا بخشی از پر التهاب ترین دوران حضور برانکو در پرسپولیس زمانی بود که با همین دو بازیکن به کرنر رسید. در هر دو مورد، گروهی از هواداران ابتدا در کنار بازیکنان بی انضباط قرار گرفتند. فریادهای بلند «مسلمان، مسلمان» یا «رامین رضایان» روی سکوهای ورزشگاه آزادی همچنان در برانکو زنده است. اما او هرگز از اصول خود عدول نمی کند. در لیگ شانزدهم وقتی رضایان بدون مجوز پرسپولیس را ترک کرد و سپس از ریزه اسپور به جمع سرخپوشان بازگشت، تماشاگران برانکو را تحت فشار قرار دادند تا در هر مسابقه از رامین استفاده کند. با این حال، مقاومت کرد و به ندرت از رضائیان سوء استفاده کرد. چندی بعد به بهانه درگیری با علی علیپور در اردوی امارات برای همیشه روی نام رضایان خط قرمز کشید.

تاریخ مسلمانان نیز در لیگ هفدهم به پایان رسید. او در نیم فصل با برانکو درگیر شد و نیمکت نشین شد. هنوز فشار شدیدی از طرف هواداران برای استفاده از مسلمانان وجود داشت، اما ایوانکوویچ اصول خود را حفظ کرد. بالاخره در پایان فصل مسلمان هم به لیست مازاد اضافه شد. او در آن زمان گفته بود: «ما آمدیم پرسپولیس را از گل و لای بیرون بیاوریم و دو سال دیگر قهرمان شویم. اما پرسپولیس سه سال بعد از جدایی مسلمان قهرمان شد. حال سؤال این است که مسلمان کجاست؟ رضاییان در چه سطحی است؟

گذشت زمان نشان داد که سیاست برانکو در قبال بازیکنانی که آنها را «سلبریتی» می نامد درست بوده است. مسلمانی که اکنون 31 سال دارد حتی از سایپا در لیگ دسته اول اخراج شده و شاید به فوتبالش پایان داده باشد. او کنار گذاشته خواهد شد. امروز وقت آن است که بپذیریم: «نه آقای برانکو! آن فریادها در حمایت از بازیکنان بی انضباط حق شما نبود.

دیدگاهتان را بنویسید