سیاست های فسیلی تفکیک جنسیتی را به سبک طالبان در ایران اجرا کنید!

سیاست های فسیلی تفکیک جنسیتی را به سبک طالبان در ایران اجرا کنید!

روز جدید یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از تصویب و اجرای برخی پارک ها در شهر تهران خبر داد و گفت: در این طرح بیش از 200 بوستان برای بانوان اختصاص داده می شود. به گفته وی، این تصمیم به دلیل «تقاضای زیاد مردم» است! گرفته شده !!

محمد آقامیری در گفت وگو با دیده بان ایران با تایید برخی گمانه زنی ها مبنی بر مردانه شدن پارک ها در پایتخت گفت: شهرداری تهران در نظر دارد در این زمینه پارک هایی را در اختیار مادران و کودکان قرار دهد. پارک ها را به پارک های خانوادگی تبدیل کنید.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: این طرح قبلا در اکثر پارک ها اجرا شده و در روزهای آینده در پارک های دیگر نیز اجرا خواهد شد! آقاامیری، هدف از اجرای طرح مذکور «تامین امنیت زنان» است! مردم به طور کلی اعتراض کردند که چرا پارک امن نداریم، مادرانی که فرزندان خود را برای بازی در پارک ها می بردند از ترس دزدیده شدن فرزندانشان نمی توانستند تکان بخورند.

این اولین بار است که یک مقام مسئول به نقل از «مردم» می گوید در پایتخت جمهوری اسلامی پارک امنی وجود ندارد و بلاتکلیفی آنقدر زیاد است که مادران نگران ربوده شدن فرزندانشان هستند!

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی از پارک های پایتخت به دلیل اینکه «مادر به راحتی می تواند به دور از چشم متخلفان با فرزندش بازی کند» مرد و زن شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 200 پارک به بانوان اختصاص دارد، گفت: زنان ما به راحتی می توانند در این پارک ها با فرزندان خود آموزش ببینند، درس بخوانند یا به تفریح ​​بپردازند.

آقامیری دلیل اختصاص برخی از پارک های بانوان پایتخت را «تقاضای زیاد تهران از مردم» عنوان کرد و افزود: ما فقط به خواسته های مردم عمل کردیم. افراد غریبه و جوانان نامشروع در پارک ها حضور دارند و این به نفع زنان نیست.

به گفته وی، “برخی از این پارک ها برای همیشه پارک زنان، مادران و کودکان خواهند ماند” زیرا “مردان در طول روز سر کار هستند” اما زنان “وقت آزاد بیشتری دارند” و می توانند با فرزندان خود بازی کنند. از این پارک ها دیدن کنید! به گفته وی، مردم گفته اند: ناامنی در پارک های تهران به حدی است که مادران از ترس ربوده شدن فرزندانشان نمی توانند حرکت کنند!

پارک ویژه بانوان در شهرهای مختلف

قبلاً گزارش هایی مبنی بر تفکیک جنسیتی در تعدادی از پارک های تهران و سایر شهرهای ایران گزارش شده بود.

شهردار تهران از احداث پنج بوستان ویژه بانوان در تهران در 14 فروردین ماه خبر داد و گفت: تعداد بوستان‌های ویژه بانوان در پایتخت ایران به 12 پارک افزایش می‌یابد. بخشی از پارک محله به مادران و کودکان هر محله است.
فاطمه سلیمی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در 15 فروردین 1393 از احداث چهار پارک جدید بانوان در این شهر خبر داد.

چندین پارک و بوستان ویژه بانوان در مشهد ایجاد شده است.

سلیمی گفت: بودجه ای بالغ بر 20 میلیارد تن برای «بهبود امکانات در پارک های ویژه بانوان مشهد» در نظر گرفته شده است. خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران در تیرماه 1400 در گزارشی از احداث هشت پارک ویژه بانوان به عنوان «مهمترین نیاز زنان کرمانشاهی» یاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید