سیل اخیر چقدر در کشور خسارت وارد کرد؟

سیل اخیر چقدر در کشور خسارت وارد کرد؟

روز جدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از خسارات سیل در کشور نداریم، گفت: این کار زمان بر است و برای مشخص شدن آنها باید دو هفته صبر کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیل اخیر به 24 استان، هزار و 433 روستا، 133 شهر و 258 بخش خسارت وارد کرده است.

ˈمحمد حسن نامیˈ روز شنبه در سفر به استان مرکزی و در بدو ورود به غرفه دولت این استان در اراک افزود: حامل درود رییس جمهور به مردم شریف و ارزشمند استان مرکزی هستم.

وی بیان کرد: میزان خسارات سیل در کشور هنوز مشخص نیست چرا که کارشناسان جهاد کشاورزی، باغات، اراضی زراعی، استخرهای پرورش ماهی، کندوها و احشام باید خسارت را ارزیابی کنند و این کار زمان بر است. احتمالا 2 هفته طول میکشه طول می کشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: برای ارزیابی خسارت منازل تخریب شده مردم، کارشناسان بنیاد مسکن نیز باید اعلام کنند، راه و شهرسازی خسارت راه ها و پل های روستایی را از کارشناسان اعلام کنند. و سایر بخشها نیز توسط دستگاههای ذیربط اعلام شود خسارت را با کارشناسی ارزیابی کنید.

نامی بیان کرد: آنچه مهم است مدیریت خوبی است که در اکثر استان ها انجام شد و در استان مرکزی اطلاع رسانی و مدیریت خوبی صورت گرفت و مردم از سیل مطلع شدند.

وی بیان کرد: در برخی از استان ها دستورالعمل اجباری برای خروج آنها از مسیر سیل وجود داشت و عده ای تمایلی به خروج از منازل و خودروهای خود نداشتند اما با همکاری مردم و نهادهای مسئول به این شهر منتقل شدند. یک مکان امن.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: حکمرانی خوب باعث شده آسیب چندانی نبینیم و جان انسان ها برایمان مهم است.

نامی بیان کرد: تاکنون 78 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند که البته آماری است اما به نوعی صحت ندارد و افراد زیادی تلاش می کنند افرادی را که در جاهای دیگر مشکل داشته اند به این آمار اضافه کنند که این آمار بسیار زیاد است. دقیقا زمانی اعلام می شود که توسط پزشکی قانونی تایید شود که فرد در سیل یا تخریب بر اثر سیل جان خود را از دست داده است و صحت آمار بسیار مهم است.

وی یادآور شد: هفته گذشته سیل در غرب اروپا رخ داد که بر اساس آمار اعلام شده 184 کشته و بیش از 1500 مفقود برجای گذاشت که این آمار تنها یک بار توسط خبرگزاری های غربی اعلام شد اما اخبار متروپل حدود 300 بار بازبینی شد. . .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه صدا و سیما و خبرگزاری های کشور خبر را با دقت و درایت ارائه کردند. آمار مهم نیست، مهم این است که اخبار به موقع به مردم می رسد و در بسیاری از موارد مطالبات مردم به گوش مسئولان می رسد.

نامی گفت: هدف از این سفر آشنایی بیشتر با میزان خسارات وارده به استان مرکزی است.

وی تاکید کرد: خانه هایی که تخریب می شود برای اسکان موقت در نظر گرفته می شود و تا زمانی که مسکن مناسب و بادوام برای مردم ساخته نشود، هزینه اجاره مسکن پرداخت می شود و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید