سیل اخیر 1460 میلیارد تومان به استان مرکزی خسارت وارد کرد


ساعت: 19:20
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888314

مزمدی گفت: سیل اخیر حدود 240 میلیارد تومان به زیرساخت های استان و در مجموع 1460 میلیارد تومان در استان مرکزی خسارت وارد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ امید مزمیری مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در نشست پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات مقابله با بحران استان مرکزی که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران برگزار شد، گفت: در کشور اولین هشدار یک هفته قبل از وقوع سیل در استان صادر شد. همچنین جلسات مدیریت بحران در شهرها برگزار شد و معابر و معابر خطرناک نیز شناسایی و در روستاها نیز تمهیدات لازم انجام شد.

نظامی بیان کرد: اولین نشانه های وقوع سیل در استان پنجشنبه گذشته ظاهر شد و از ابتدا آمادگی 100 درصدی وجود داشت، اصلا تعجب نکردیم و اقدامات ارزنده ای انجام شد.

وی افزود: بیش از 30 بار در استان شاهد آبگرفتگی مناطق مختلف بوده ایم و همچنین 40 روستا به طور مستقیم تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند. وی گفت: مشارکت مردم در این مدت بی‌نظیر با برنامه‌های مدیریت بحران استان بود.

مزمدی بیان کرد: استان در حوزه کشاورزی، مسکن و زیرساخت های عمومی و دولتی آسیب دیده است که مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت:

هزار و 120 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی خسارت دیده و بیش از 205 رشته قنات درگیر سیل، 423 واحد مسکونی خسارت دیده، 83 واحد نیاز به ساخت و 352 واحد نیاز به تعمیر داشته و 190 واحد نیز از نظر سیل آسیب دیده است. لوازم خانگی اولیه و حدود 98 میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شد.

وی ادامه داد: حدود 240 میلیارد تومان در زیرساخت های استان و در مجموع 1460 میلیارد تومان در استان مرکزی خسارت وارد شد.

نظامی بیان کرد: یکی از مخرب ترین سیلاب های استان در منطقه فراخان رخ داد به طوری که در مدت 40 دقیقه 72 میلی متر بارندگی در فراخان وارد شد و این امر منجر به محاصره چندین روستا در سیل و آبگرفتگی کامل روستای آهنگران شد. 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب وارد این روستا شد و همه چیز در مسیر سیل تحت تاثیر قرار گرفت. البته عوامل مدیریت بحران قبل از وقوع سیل در منطقه حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از وقوع سیل بیش از 760 تیم عملیاتی در منطقه آماده باش بودند و امیدواریم بتوانیم خسارات وارده را به سرعت جبران کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید