سیل همدلی در جریان بارش های سیل آسا رخ داد/ پنج هزار خانه نیازمند تعمیر اساسی


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804360

صادقی گفت: جریان همدلی در باران های سیل آسای رودخانه آمد و همه مردم بیل تنها به فکر خانه و کاشانه خود نبودند، بلکه تمام تلاششان برای جلوگیری از آسیب به جان و مال خانواده شان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ عبدالله صادقی فرمانده سپاه ناحیه رودان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به بارندگی در هفته های اخیر در این شهرستان اظهار داشت: این بارندگی در هفته های اخیر در این شهرستان رخ داده است. بارش الهی در رودان 400 میلی متر است و یکی از پرباران ترین شهرهای استان در جریان سیل اخیر است که بارندگی بی سابقه مردم و کارمندان را به همراه داشت.

فرمانده سپاه رودان با اشاره به اینکه سد استقلال میناب بر اثر بارندگی های سیل آسا دچار آبگرفتگی شد و کارکنان مجبور به بازگشایی درب های سد شدند، گفت: اثر موج اول بارندگی همه محله ها را زیر آب گرفت و مردم تا زانو در آب فرو رفتند که باعث شد تا درهای سد را باز کنند. در موج دوم بارندگی ها کارهای بیشتری باید انجام شود.


1a2cb4e1 82a9 4c58 9498 d25872eea7ff خبر خاکستری


پس از موج اول بارندگی، جاده های رودخانه لایروبی شد

صادقی گفت: پس از موج اول بارندگی، معابر رودخانه ها لایروبی شد و محله هایی که سدهای آنها شکسته شده بود دوباره دچار آبگرفتگی شد.
وی افزود: با وجود اینکه پس از اولین موج بارندگی همه دستگاه ها کار کردند و بستر رودخانه ها را حفر کردند اما در موج دوم بارندگی باعث جاری شدن سیل شدید در محله میر شد.
فرمانده سپاه رودان با اشاره به وجود دو دستگاه پل در مسیر سیلاب در رودان گفت: در فصل بارندگی به دلیل بارندگی شدید تنه درختان خرما جابجا شد و کارکنان برای پرتاب مجبور به حفر نرده های بلند شدند. اشیاء در محله ها انجامش نده
صادقی گفت: با سرعت بالای دستگاه های مختلف از جمله بسیج و گروه های جهادی، فرمانداری در حال تخلیه حجم سیلاب وارد شده به محلات رودان است.


8378ee75 a064 433f b0bc 4d467b3eb280 خبر خاکستری


تخریب بیش از 1000 خانه در روستاهای شهرستان رودان / پنج هزار خانه نیازمند تعمیر اساسی هستند.

وی افزود: دستگاه های سنگین در کنار سدهای پیشگیری از آب ایستاده بودند تا آنها را احیا کنند که آسیب دیدند و این اتفاق در منطقه گلستان از توابع شهرستان رودان رخ داد، در حالی که بارندگی های سیل آسا باعث تخریب سدهای آبگرفته و قطع چندین سد شد. سدهای تعمیر سیل.

فرمانده سپاه رودان گفت: بارش های سیل آسا با طوفان همراه بود. خوشبختانه این بارش های سیل آسا در روستاها اتفاق نیفتاد. این شدت طوفان و باران و تگرگ باعث تخریب منازل روستایی شد هر چند که این باران معمولی خسارت بیشتری به بار آورد شما می توانید زندگی کنید.


009134bb 5669 4b27 ac51 8bdfb1266d88 خبر خاکستری

صادقی افزود: بیش از پنج هزار خانه دارای سقف نشتی هستند که نیاز به تعمیر اساسی دارند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در زمان وقوع سیل و پس از وقوع سیل، مسئولان منطقه ای و کشوری به طور مرتب نظارت و مشارکت فعال داشتند، گفت: این موج همدلی بین مردم و کارکنان باید حفظ و افزایش یابد و با کمک مسکن و شهرسازی کمیته حمایت از ساخت و ساز و بسیج و …. خانه های آسیب پذیر باید هر چه سریعتر تعمیر شوند.


جریان همدلی در باران های سیل آسای رودخانه نمایان شد
فرمانده سپاه رودان گفت: با توجه به اینکه در آستانه دهه فجر هستیم و باید امید در بین مردم شکل بگیرد، امیدواریم هر چه زودتر خانه های آسیب دیده را تعمیر کنیم و از آنجایی که در زمان سیل در کنار هم بودیم، پس بیشتر از قبل باش


7674cfe1 a06e 4df8 a400 a2fe509f54f5 خبر خاکستری

صادقی گفت: جریان همدلی در باران های سیل آسای رودخانه آمد و همه مردم بیل تنها به فکر خانه و کاشانه خود نبودند، بلکه تمام تلاششان برای جلوگیری از آسیب به جان و مال برادرانشان بود. “
وی افزود: از زمانی که حاج قاسم وارد بحران های مختلفی از جمله سیل شده است. در حال حاضر مدرسه حاج قاسم ادامه دارد و مردم به این نتیجه رسیده اند که باید دست به کار شده و گره گشایی کنند و مشکلات محله و شهر خود را در کنار مسئولان حل کنند.

فرمانده سپاه رودان تاکید کرد: با موج همدلی مردم و مسئولان با وجود اینکه بارندگی بسیار شدید بود اما تلفات جانی نداشت و تنها 500 راس دام در آخرین سیل تلف شد، هم مردم و هم مسئولان در آماده باش بودند.
صادقی گفت: سال پربارانی خواهیم داشت و مردم و کارکنان باید تلاش کنند تا خسارات سیل به حداقل برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید