سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

روز جدید : سکه مقاومت بالایی در برابر کاهش قیمت داشت و تا 14 میلیون و 800 هزار گشایش در نهایت با قیمت 14 میلیون و 750 هزار تن به کار خود پایان داد.

قیمت دلار سازمان یافته برای اولین بار در سال جاری به کانال 26 هزار تن رسید. برخلاف انتظار، سکه در برابر کاهش نرخ سود مقاومت کرد، شاید سکه روند رسمی بازار دلار را جدی گرفته است.
جو منفی در بازار ارز

بازار ارز روز شنبه با کاهش صادرات نفت ایران در اردیبهشت ماه و توقیف کشتی های یونانی در خلیج فارس روز شلوغی بود. این خبر تاثیرات منفی بر فضای بازار داشت.

دلالان هم می گویند بازار به فرمان اخبار در حال حرکت است و با عصای خود در این فضای مبهم حرکت می کنند.

به گزارش آکوایران، نشست هیات دولت در 18 خرداد از دیگر رویدادهای مهم بازار ارز است که مورد توجه معامله گران قرار گرفت و فعالان بازار ارز از نتیجه جلسه هیات دولت انتظار همه چیز را دارند.
سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

در بازار روز شنبه، خبر مهم دیگری از سوی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییت منتشر شد؛ به گفته این مقام مسئول، انتشار اوراق ارزی در آینده نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

واکنش فعالان بازار ارز به این خبر چندان مثبت نبود. آنها خاطره ای قدیمی را به یاد آوردند که در زمان بازگشت اصل و پول، به متقاضیان ریالی داده شده است و بنابراین اعتماد چندانی به طرح جدید ارزی بانک مرکزی وجود ندارد.

علاوه بر این دو خبر دیگر در بازار با واکنش های منفی مواجه شد. افزایش نرخ گمرک و دستورالعمل جدید بانک مرکزی در خصوص فعالیت های مجاز بیکاران.
طلای مذاب شکست خورد

از سوی دیگر در بازار طلا در حالی که همه منتظر بودند طلای مذاب از مرز 6 میلیون و 200 هزار تن عبور کند اما نتوانست مقاومت 6 میلیون و 80 هزار تنی را هم بشکند.

تحلیلگران فنی و کوشا می گویند طبق نمودار، محدوده 6 میلیون و 80 هزار هنوز برای نمودار شکل نگرفته است و باید به 5 میلیون و 930 هزار تن سقوط کند. در نهایت برای هر صعود 6 میلیون تومان باید کف تکیه گاه محکمی برای ذوب شده ها باشد.
مقاومت جدی در بازار سکه

اما بازار سکه متنوع ترین بازار اولین روز هفته بود. سکه در برابر کاهش قیمت مقاومت زیادی داشت و تا زمانی که در 14 میلیون و 800 هزار تومان باز شد، در نهایت با 14 میلیون و 700 هزار تن کار خود را به پایان رساند.
بازار متشکل با حرکت سکه موافق بود

برخی از کارشناسان بازار گفتند که بازار همچنان هوشمند است و اوضاع را زیر نظر دارد. بعضی ها هم می گفتند وقتی حباب سکه بالاست به سختی می ریزد. این تحلیل ها بر اساس حرکت دلار در یک فضای غیررسمی بود. اما جالب بود که بازار متشکل با حرکت سکه موافق بود.
نرخ دلار استانبول چقدر است؟

در بازار رسمی، قیمت دلار روز پنجشنبه وارد شبکه ۲۶ شد که برای اولین بار در سال جاری اتفاق افتاد.

نکته اینجاست که بازار ارز به وضعیت بازار استانبول بازگشته است. دلار استانبول در حال حاضر بالاتر از تمام بازارهای فرامرزی است. با این تفاوت که بسیاری از مردم استانبول دلار دریافت می کنند و تهران آن را تحویل می دهد. زیرا می توانند از داوری بین تهران و استانبول بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید