شاید ایالات متحده به بی ثباتی اقتصادی دهه 1970 بازگردد


ساعت: 06:15
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877425

یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا می گوید شرایط اقتصادی ممکن است به “دهه تورم دهه 1970” بازگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته اسپوتنیک، فرماندار فدرال رزرو ایالات متحده در میسوری، ایالات متحده ممکن است از دهه 1970 به تورم و بی ثباتی اقتصادی بازگردد، که ممکن است سال ها طول بکشد تا تنظیم شود.

جیمز بولارد، مدیر منطقه ای فدرال رزرو ایالات متحده، در یک کنفرانس اقتصادی در بارسلون، اسپانیا گفت: “کنترل تورم در دهه 1970 از دست رفت و سال ها طول کشید تا بانک مرکزی تورم را به سطوح پایین تر بازگرداند.”

دهه 1970 در ایالات متحده به عنوان دهه تورم شناخته می شد و بولارد به آن دوره اشاره می کند: “اقتصاد واقعی نیز در آن دوره بی ثبات بود.”

این مقام آمریکایی گفت، به طور مشابه، فشارهای فعلی و قیمت ها بالاتر از حد تعیین شده است. فدرال رزرو آمریکا پیش از این گفته بود که شرایط تورمی آمریکا بدون اقدام لازم از سوی فدرال رزرو آمریکا می تواند به وضعیت جدید تورم بسیار بالا و بی ثباتی در عملکرد اقتصادی منجر شود.

تورم در ایالات متحده در حال حاضر بیش از چهار برابر بیشتر از هدف فدرال رزرو ایالات متحده با نرخ سالانه 8.6 درصد است.

اقتصاد آمریکا در حال حاضر با کاهش 1.4 درصدی رشد اقتصادی در سه ماهه اول مواجه است و اگر این رشد اقتصادی تا سه ماهه دوم به سطح قبلی خود بازنگردد، آمریکا از نظر فنی در رکود اقتصادی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید