شایعه تغییر تیم اقتصادی دولت/ رئیس کل بانک مرکزی برکنار می شود؟

شایعه تغییر تیم اقتصادی دولت/ رئیس کل بانک مرکزی برکنار می شود؟

در شرایطی که قیمت ارز طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته، رئیس بانک مرکزی در آستانه انتقاد قرار گرفته و زمزمه هایی مبنی بر جایگزینی وی و حتی گزارش هایی از عصبانیت وی به گوش می رسد.

رویداد۲۴ با ادامه روند صعودی نرخ ارز و ضعف تیم اقتصادی دولت برای انجام برخی اقدامات برای ساماندهی اقتصاد کشور، زمزمه های تغییر تیم اقتصادی به گوش می رسد و این زمزمه ها حدود 2 یا 3 رقم بیشتر است.

به گزارش خراسان، در شرایطی که قیمت ارز طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته، رئیس کل بانک مرکزی در آستانه انتقاد قرار گرفته و زمزمه هایی مبنی بر جایگزینی وی و حتی اخباری از عصبانیت وی شنیده می شود.

در گزارشی با عنوان «آقای صالح آبادی! شاید با خروج از بانک مرکزی به کنترل تورم قوی تری کمک کنید!» وی نوشت: پس از انتشار خبر لغو جلسات رئیس کل بانک مرکزی و عدم حضور وی در ساختمان شیشه ای میرداماد، گمانه زنی ها مبنی بر استعفا یا برکناری وی را دامن زد، سرانجام صالح آبادی ظاهر شد. دیروز در بانک مرکزی و تا حدودی این شایعات را تایید کرد.وی به برکناری خود پایان داد.

اما از علی صالح آبادی باید پرسید: حالا که دوباره به بانک مرکزی بازگشته و در جلساتی با حضور اصحاب رسانه شرکت می کند، به نوعی اعلام کند که قصد کناره گیری از ریاست عالی ترین مراجع پولی کشور را ندارد. آیا به غیبت سه روزه خود در برنامه آیا سیاست های بانک مرکزی تغییر کرده است؟! شاید بتوان از این هم فراتر رفت و پرسید که آیا صالح آبادی و تیمش توانایی ایجاد تغییر در سیاست های اقتصادی فعلی بانک مرکزی را دارند؟

علاوه بر صالح آبادی، در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر تغییر رئیس سازمان برنامه به گوش می رسد. میرکاظمی که این روزها با شلوغی کار تدوین برنامه هفتم توسعه و تدوین لایحه بودجه 1402 مواجه است، از یک سو با تقاضای فزاینده ای از سوی دستگاه ها برای درج مشکلات خود در لایحه ها مواجه است. بودجه و از سوی دیگر با انتقاد نهادها مبنی بر عدم تخصیص بودجه مواجه است.

این موارد تا دیروز است که وزیر صامت نیز با کارت زرد مجلس مواجه شد تا فاطمی امین پس از استیضاح نافرجام مجلس در ماه گذشته بار دیگر مورد ضربه بهارستان قرار گیرد.

او به دلیل ادامه افزایش قیمت خودروها کارت زرد گرفت. باید دید پس از تغییرات در وزارت کار و حراست، کدام سمت دولت سیزدهم تغییر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید