شبکه ملی اطلاعات به نوعی سازوکار مقابله با هجوم رسانه های جدید است


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897579

عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اینکه طرح حمایتی باید برای حفظ حقوق کاربران در فضای مجازی منعقد شود، گفت: شبکه ملی اطلاعات به نوعی سازوکار و زیرساخت برای مقابله با هجمه های جدید و مدرن است. و رسانه های تعاملی مانند شبکه های اجتماعی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی درباره شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت های آن گفت: شبکه ملی اطلاعات در واقع نوعی سازوکار زیرساختی برای کار با رسانه های جدید است.
وی ادامه داد: رسانه ها به ویژه رسانه های جدید، مدرن و تعاملی مانند شبکه های اجتماعی هر روز نقش بیشتری در زندگی اجتماعی مردم ایفا می کنند، بنابراین باید سازوکاری برای حفاظت و حمایت از مردم ایجاد شود.
عضو شورای فرهنگی کل استان قم خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی خود را راه اندازی کرده اند. در واقع این پرسش نوعی تقابل زیرساختی با پرسش رسانه ای است.
وی افزود: البته شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی با توجه به اینکه از سال 84 در ایران شروع شده هنوز در ایران راه اندازی نشده است اما در دولت ها و مجامع مختلف این موضوع حل نشده است.
اسماعیلی طبا تصریح کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص شبکه ملی اطلاعات شاهد ایجاد اینترنت ملی در کشور باشیم.

طرح دفاع برای حفظ حقوق کاربران در فضای مجازی پیشنهاد شده است
وی ادامه داد: در موضوع شبکه ملی اطلاعات دومین حوزه مهم، حوزه تقنینی وزیر ساختارهای قانونی همکاری با رسانه است که همان طرح حفاظت است. البته این طرح موافقان و مخالفانی دارد اما این طرح یک طرح قانونی برای حفظ حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی و رسانه های جدید است.
عضو شورای کل فرهنگی استان قم با اشاره به اینکه این مشکل در بسیاری از کشورها وجود دارد، تصریح کرد: این مشکل در کشور باید با دقت بیشتری حل شود و از نظرات کارشناسان در این کار استفاده شود تا منفی نباشد. واکنش های اجتماعی را شاهد باشیم تا بتوانیم حافظ واقعی کسب و کار و آزادی بیان مردم در این شبکه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید