شجاعت به معجزه می انجامد. به پکن خوش آمدید!

ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803049

برگزاری مراسم بدرقه کاروان اسکی ایران به المپیک زمستانی؛

مراسم بدرقه کاروان اسکی ایران به المپیک زمستانی پکن و تجلیل از پیشکسوتان المپیکی اسکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ مراسم بدرقه کاروان اسکی و ورزش های زمستانی ایران برای المپیک زمستانی 2022 پکن و تجلیل از پیشکسوتان المپیک در این منطقه از ساعت 14:30 امروز (دوشنبه 4 بهمن ماه) در سالن میرابوالقاسم فارسی سایت ملی آکادمی المپیک و پارالمپیک؛ با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، چانگ هوآ سفیر چین، کیکاووس ساعدی دبیرکل، پیمان فهری رئیس رصدخانه تیم های ملی، سید نصراله سجادی مشاور ارشد رئیس جمهور کشورمان المپیک. کمیته، مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان، عباس نظریان، رئیس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی.

عباس نظریان در این نشست بیانیه ای را قرائت کرد و سپس کیکاووس ساعدی گفت: به سه ورزشکار راه یافته به المپیک پکن تبریک می گویم. گزینش 4 مرحله است که این اسکی بازان این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. این دوره از بازی ها برای ما اهمیت ویژه ای دارد. چون میزبان کشور دوست و متحد چین است و البته سرمایه گذاری های هنگفتی هم دارد. وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک به دلیل اهمیت زیاد المپیک زمستانی به همراه برخی از مسئولان وزارت امور خارجه در مراسم افتتاحیه این بازی ها حضور خواهند داشت. برای این کاروان فارغ از نتیجه آرزوی موفقیت داریم.

مریم کاظمی پور نیز در این مراسم گفت: فعالیت رشته های زمستانی از آنجایی که هم فنی و هم تجهیزاتی دارد، نیاز به توانایی فنی خاصی برای آمادگی در مسابقات مهم دارد. سهمیه بانوان ما نسبت به المپیک قبل کاهش یافته است و با توجه به استعدادهای موجود این موضوع باید حل شود. این مشکل باید در جلسات تخصصی مطرح و پیگیری شود تا دختران ما به سهم واقعی خود ارتقا پیدا کنند. امیدوارم این کاروان به سلامت راهی پکن شود و برگردد و پس از آن در سطح کیفی خود بدرخشد و موفق باشد.

چانگ هوآ در این نشست گفت: «یک هفته دیگر سال جدید سنتی ما است و 11 روز دیگر شاهد افتتاحیه المپیک زمستانی هیجان انگیز خواهیم بود. من مشتاقانه منتظر این بازی ها هستم و به ورزشکارانی که به زادگاهم می روند حسادت می کنم. در المپیک 2008 یک آهنگ محبوب در پکن بود که می گفت دستان ما منتظر شما هستند و درها به روی شما باز است. کسی که هدف دارد موفق می شود و شجاعت به معجزه می انجامد. میزبانی موفقیت آمیز المپیک 2022 تعهد قوی ما به جامعه بین المللی است. ما نشان دادیم که چین اهمیت زیادی برای برگزاری بازی های المپیک قائل است و ریاست جمهوری نیز به این موضوع توجه ویژه ای داشته و از ما خواسته است که برای ایمنی و آسایش ورزشکاران خدمات ویژه ای ارائه دهیم. شاید مهمترین چیز برای ورزشکاران کشورها رقابت در یک محیط امن و مطمئن باشد.

وی گفت: بر اساس پروتکل های ارائه شده، به طور مداوم در حال توسعه مدیریت و برخورد علمی و عملی با Quid 19 هستیم. ما تلاش می کنیم المپیک پکن را به امن ترین مکان جهان تبدیل کنیم. در تمرینات ورزشکاران ایرانی شرکت کردم. آنها سطح بالایی از رقابت و روحیه سخت کوشی را نشان دادند و امیدوارم بتوانند بهترین عملکرد خود را در پکن نشان دهند. جهان منتظر است و چین آماده است. ما مطمئناً المپیک ایمن را ارائه خواهیم داد و ایجاد جهانی بیشتر آسیب دیده از همه گیری تاج را گسترش خواهیم داد. به پکن خوش آمدید.

سید حمید سجادی سپس با حضور در این مراسم گفت: سفیر چین این روزها به دلیل تعاملات ورزشی موجود و همزمان با آغاز برنامه راهبردی 25 ساله با این کشور دوست، همکاری زیادی با ما داشته است. این یکی از بسترهای کاری بین المللی است که کشور میزبان در آن مشارکت دارد و سفیر آن در برنامه های مختلف حضور دارد. برای دریافت و ارسال باید از تمامی امکانات دستگاه دیپلماسی استفاده شود. امیدوارم در سال نو چینی این مشکل تاج برای همیشه کنترل شود یا از بین برود و شاهد نسخه های جدید آن نباشیم.

وی ادامه داد: امروز درست است که سه سهمیه المپیک در اسکی داریم اما خانواده هایی دور هم جمع شده اند که باید به آنها احترام گذاشت.این 3 دسته گل قطعا نمایندگان شایسته ای برای ما خواهند بود. با توجه به اینکه خودم را تا پنجمین مایل المپیک 1990 آتلانتا کوتاه کرده بودم و خواندن مراسم تعقیب و گریز باعث شد ورزشکاران بدانند که امیدواریم این شعار به موفقیت آنها منجر شود. من شک ندارم که رقبای ما بهترین عملکرد را خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نیز مانند چین باید در برنامه های کاری خود فرهنگ سازی و ترویج کنیم تا این ورزش بیشتر ترویج شود. باید از سقف شیشه ای بیرون بیاییم و از فضای غیرقابل دسترس اسکی و کوهنوردی و امثال آن خلاص شویم. امیدوارم یکی دو روز در کنار کاروان چین باشم، این اولین حضور من در المپیک زمستانی است و امیدوارم با مسئولان کمیته بین المللی المپیک نیز جلساتی داشته باشم.

دیدگاهتان را بنویسید