شرایط “بیمه دخترانه” + گروه سنی و حق بیمه را اعلام می کنیم

زنان خانه دار و خدمتکار نیز مانند بسیاری از مردم کشور می توانند بیمه شوند و از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند.

جامعه هدف بیمه زنان خانه دار و دختر، کلیه زنان و دختران کشوری است که در رده سنی 18 تا 50 سال قرار دارند و هیچ پوشش بیمه ای ندارند.

برای زنان بالای 50 سال در صورت داشتن سوابق پرداخت بیمه قبلی، معادل سنوات پرداخت بیمه به سن آنها اضافه می شود. مثلا اگر دو سال سابقه بیمه داشته باشند می توانند برای بیمه اقدام کنند. البته متقاضیانی که ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی دارند از شرط سنی معاف هستند.

مزایای بیمه برای زنان خانه دار و دختر

بیمه شدگان اجباری از طریق پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان بیمه می شوند ولی بیمه شدگان اختیاری اعم از زنان و دختران بیمه می شوند. تامین امنیت اقتصادی برای زنان به ویژه در دوران پیری (مستمری گرفتن) و از کارافتادگی از مزایای بیمه زنان است.

تفاوت بین بیمه خانه‌داران و دختران و پوشش بیمه دختران تحت تکفل

زنان تحت تکفل پدر تنها از کمک های درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره مند می شوند. ثبت نام و پرداخت مزایا در بیمه خانه دار موقعیت زنان را از بیمه ثانویه به بیمه شده اولیه تغییر می دهد و در نتیجه زنان از خدمات بازنشستگی و سایر تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی برخوردار می شوند.

ضمناً این مزیت ویژه برای خانم ها ایجاد می شود که می توانند همچنان از خدمات درمانی بیمه همسر یا پدر خود استفاده کنند و خانم های خانه دار که از بیمه پدر خود استفاده می کنند نیازی به پرداخت هزینه بیشتری برای استفاده از خدمات درمانی ندارند.

سه نوع حق بیمه برای بیمه زنان خانه دار و خدمتکار تعریف شده است که متقاضی می تواند یکی از آنها را انتخاب کند. حقوق پایه برای پرداخت حق بیمه این گروه بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب است و بانوان متقاضی بیمه می توانند با توجه به سن و سابقه خدمت خود حقوق مورد نظر خود را انتخاب کنند.

انواع حق بیمه و خدمات مرتبط

نرخ 12 درصد حق بیمه شامل بدهی های بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی است. نرخ دیگر 14 درصد است که مسئولیت بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی تعیین می شود. کامل ترین نوع تعهدات بیمه ای 18 درصد است که شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت می شود.

البته این نرخ ها فقط مربوط به سهم بیمه شده است و علاوه بر آن دو درصد سهم دولت است که از بیمه شده الزامی نیست و توسط دولت پرداخت می شود.

وضعیت خدمات پزشکی در ارائه زنان خانه دار و دختر

خدمات درمانی یکی از خدمات قابل ارائه به این دسته از بیمه شدگان می باشد. متقاضیانی که تحت تکفل همسر یا پدر خود هستند و طبق آنها خدمات درمانی دارند، نیازی به پرداخت سرانه درمان و پوشش جداگانه برای خدمات درمانی ندارند، اما متقاضیانی که تحت تکفل بیمه شده اصلی نیستند، می توانند با پرداخت هزینه سرانه درمان از درمان حمایت کنند. .همچنین انتخاب کنید

پرداخت بیمه سرپرست خانوار مانع از مستمری نمی شود

زنان خانه دار علاوه بر اینکه می توانند طبق نظر شوهر مستمری بازماندگان دریافت کنند، می توانند با پرداخت بیمه در قالب بیمه خانه دار و رعایت شرایط مقرر از مستمری سن و سال نیز بهره مند شوند که در تامین امنیت اقتصادی و افزایش آن موثر خواهد بود. رفاه خانواده

ثبت نام غیر حضوری بیمه زنان خانه دار و خدمتکار

متقاضیان نیازی به مراجعه به دفاتر تامین اجتماعی ندارند. کافی است به سامانه آفلاین این سازمان به نشانی es.tamin.ir مراجعه کنید

بازدید کنید. در این سامانه شرایط متقاضی از نظر سن و سابقه حق بیمه بررسی می شود و در نهایت با چند کلیک ساده قرارداد بیمه منعقد می شود. ضمناً از طریق این سامانه امکان پرداخت حق بیمه ماهانه نیز وجود دارد و نیازی به مراجعه به شعبه یا بانک نیست.

دیدگاهتان را بنویسید