شرایط فروش نفت قبل از تحریم ها فراهم شده / حل مشکلات کشور گشایش خارجی ها را به تاخیر نمی اندازد / گرفتار حاشیه نمی شویم


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818674

در 40 سال اول انقلاب گام های خوبی برداشته شده است اما کاستی هایی هم وجود دارد.

رئیس جمهوری مشهد در مشهد گفت: امروز شرایط فروش نفت قبل از تحریم ها فراهم شد و پول فروش نفت به کشور بازگردانده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون استان خراسان رضوی گفت: امروز اعتماد مردم و رهبر معظم انقلاب به دولت پشتوانه بزرگی برای ماست و همه تلاش ها در بخش های مختلف است. کشور باید برای مقابله با حقانیت دشمن و امید آفرینی و تزریق در جامعه باشد، البته امید آفرینی با حرف و دستور ممکن نیست، بلکه باید در میدان عمل محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به وظایف دولت در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در چهل سال اول انقلاب گام های خوبی برداشته شده است اما نواقصی نیز وجود دارد که باید برطرف شود. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روایتی جامع از واقعیت‌های کنونی و چشم‌انداز آینده کشور است و باید در بطن سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی کشور قرار گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش برای رفع موانع اهداف انقلاب و کشور، تاکید کرد: اقدامات و موانع خصمانه بر سر راه ما وجود دارد و جریان نفوذ تلاش می کند، اما هیچ کدام مانع حرکت ایران نمی شود. ملت.”

او گفت: ما به غریبه ها نگاه نمی کنیم، دوست داریم با همه ارتباط برقرار کنیم، اما هیچ وقت منتظر نمی مانیم که دیگران بیایند و یکی از گره های ما را باز کنند. ما تجربه نشان داده ایم و از پیشینیان خود آموخته ایم که به هیچ وجه به غریبه ها اعتماد نکنیم. گره هیچکس را باز نکرده اند و ما را هم نمی گشایند. ما به منابع و ظرفیت کشور اعتماد داریم.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه روزانه بیش از 700 خانوار به دلیل کمبود کالاهای اساسی و کسری بودجه زیاد در ابتدای دولت سیزدهم از تاج و تخت کشور رنج می برند، افزود: خیر، اما حرکت اصلی ما استقلال در تامین کالاهای اساسی و اساسی است. محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور جهت حرکت ما یک حرکت راهبردی برای تغییر مدل کشت و کشور برای کسب استقلال کشاورزی است.

وی با اشاره به کسری بودجه 450 هزار میلیارد تنی در سال گذشته، اذعان داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب، کسری بودجه یک فاجعه است و ما بدون نیاز به چاپ پول، استقراض از بانک مرکزی و استقراض توانسته ایم از این وضعیت عبور کنیم. پایه پولی کشور را افزایش دهید «سال گذشته رشد اقتصادی کشور 4 دهم درصد بوده است، در حالی که برآوردهای فعلی حاکی از رشد اقتصادی 5 درصدی در سال 1400 است و برنامه ما برای سال 1401 رشد 8 درصدی است.

رئیس جمهور ادامه داد: کشور در شرایطی بود که برخی از آقایان در جلسات می گفتند اگر فلانی ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد وزیر نفت می کنیم، اما امروز شرایط فروش نفت به قبل از تحریم و پول برای نفت رسیده است. فروش نفت به کشور باز خواهد گشت.»

رئیسی با اشاره به وضعیت تجارت کشورمان در منطقه گفت: حجم تجارت خارجی کشور بدون نفت در سال گذشته به 100 میلیارد دلار رسید که بخشی از آن ناشی از افزایش تعامل و استفاده از ظرفیت همسایگان است. عده ای فکر می کردند در دنیا فقط 3-4 کشور این ظرفیت را دارند که ادعای جهانی شدن دارند و ارتباط با دنیا را فقط در همین چند کشور خلاصه می شود، اما اینطور نیست. همسایه ها اغلب مورد توجه قرار نمی گرفتند، بر این اساس که پس از سفر من به تاجیکستان، تجارت ما با این کشور چهار برابر شد. سهم ما از بازار منطقه خیلی بیشتر از اینهاست.

وی همچنین گفت: البته مذاکرات با قوت و عزت در حال انجام است و ما از میز مذاکره خارج نشده ایم و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران امروز آبرومندانه است اما به هیچ وجه به جان مردم گره نزده ایم. و اقتصاد به مذاکرات ادامه داد: هر اتفاقی بیفتد ما برنامه های خود را در مدیریت اقتصاد ملی داریم و به زور ادامه خواهیم داد و در ارائه بودجه در مجلس هم گفتیم که این بودجه مستقل از مذاکره است، پا. و به منابع خود اعتماد کنید

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در کشور گفت: دولت شورای عالی انقلاب فرهنگی را بالاترین مرجع فرهنگی کشور می داند و در حوزه فرهنگ به حرکت درون این شورا معتقد است. شرایط به گونه ای بود که فقط نام این شورا باقی ماند اما من سند تحول شورا را تهیه کردم و به مقام معظم رهبری ارائه کردم و ایشان هم نظر خود را اعلام کردند. حوزه می تواند در تحول حکومت نقش داشته باشد و دولت از دیدگاه های حوزه استفاده می کند.

رئیس جمهور در پایان گفت: به برخی از مسائل رسانه ای نمی پردازم زیرا بسیاری از دولت ها و مجلس ها حاشیه ساز شده اند. امروز یکی از ترفندهای دشمن این است که ما را به حاشیه ببرند. اگر گرفتار میدان شدیم از متنی که بر اساس رفع مشکلات مردم است دوری می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید