شرایط هواشناسی امروز 9 بهمن 1392 / ورود سامانه بارشی روز دوشنبه به کشور

شرایط هواشناسی امروز 9 بهمن 1392 / ورود سامانه بارشی روز دوشنبه به کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی با اشاره به صاف بودن آسمان کشور در سه روز آینده از ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه (۱۳ بهمن) خبر داد.

صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی، طی سه روز آینده در اکثر نقاط کشور آسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود.

وی افزود: از اواخر وقت دوشنبه (13 بهمن) سامانه بارشی از جنوب غرب و ابتدا در دامنه زاگرس مرکزی در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و ارتفاعات غربی وارد کشور می شود. اصفهان و ایجاد ابر.باران شد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور ادامه داد: روز سه شنبه (13 بهمن) با بارش شدید باران در این مناطق در استان های اصفهان، شمال بوشهر و فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، یزد، شمال کرمان، قم، سمنان و احتمالاً بخش‌هایی از استان تهران و به‌تدریج خراسان جنوبی و رضوی نیز ادامه دارد و این بارندگی‌ها در استان‌های جنوبی تا ساعاتی دیگر با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه (13 بهمن) با عبور این موج از کشور تنها در استان های خراسان جنوبی و رضوی شاهد بارش باران خواهیم بود که به تدریج از این مناطق عبور می کند.

ضیائیان با اشاره به موج های آب خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: بامداد شنبه (9 بهمن) در شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر کاهش نسبی دما حدود 4 تا 6 درجه سانتیگراد و روزهای شنبه و یکشنبه (9 و 20 بهمن) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت هواشناسی کشور در تشریح وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (13 بهمن) صاف با کمینه دمای صفر و حداکثر 9 دمای هوا پیش بینی می شود. درجه سانتیگراد و صاف در روز دوشنبه (13 بهمن) هوای نیمه ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای یک و حداکثر 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: ضیائیان در پایان گفت: امروز (9 بهمن) تبریز و سنندج با کمینه دمای 12- درجه سانتیگراد و فردا (14 بهمن) تبریز با حداقل دمای 12- و سنندج -13 درجه سانتیگراد است. سردترین مرکز استان امروز نامیده می شود امروز (14 و 16 بهمن) بندرعباس با حداکثر دمای 25 درجه سانتی گراد گرم ترین مرکز استان است.

دیدگاهتان را بنویسید