شرکت پشتیبانی قیمت بازخرید دام را به صورت مرکزی اعلام کرد/در دسترس بودن 320000 دام مازاد آماده کشتار در استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا آهوان، معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین اخبار مبنی بر خرید تضمینی دام زنده در استان گفت: در پی دستور رئیس جمهور و تاکید وزارت جهاد کشاورزی، شرکت همیاری امور دام در کشور موظف به خرید تضمینی دام زنده سبک و سنگین شد. دام از دامداران تشکل ها و شرکت پشتیبان برگزار شد و شرایطی که باید در این راستا اطمینان حاصل شود فراهم شد و در این جلسات به قیمت واحد رسیدیم و مقرر شد سازمان ها بررسی های لازم را انجام دهند تا اعلام شود قیمت نهایی و در نهایت به ما اطلاع دهید.

اخوان در خصوص تغییرات ایجاد شده در روند تعیین نرخ خرید تضمینی دام زنده اظهار داشت: روز یکشنبه 21 تیرماه در وبیناری که با حضور معاون وزیر و رئیس شرکت پشتیبانی کشور و کلیه اعضا برگزار شد. در استان‌ها، قیمت‌های ارائه‌شده توسط استان‌ها دارای مقادیر متوسط ​​متفاوتی بودند. به همین دلیل این مورد برای شرکت پشتیبانی قابل قبول نبود.

وی بیان کرد: با توجه به نتیجه این جلسه مقرر شد قیمت گذاری دام از دستور کار استان ها خارج شود و خود تهران قیمت گذاری را انجام دهد و قیمت ها را اعلام کند و منتظر اعلام آن هستیم در غیر این صورت مقدمات در استان مرکزی ساخته شده است و در صورت قیمت اعلام شود که شروع به کار خواهیم کرد.

معاون بهبود امور دام جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: به محض ارسال صورتجلسه قیمت های جدید، استان مرکزی خرید تضمینی دام را آغاز می کند.

اخوان با اشاره به وضعیت دام در استان مرکزی گفت: در استان مرکزی حدود 20 هزار راس دام سنگین با شرایط اعلام شده از سوی شرکت نگهداری امور دام آماده کشتار هستند و همچنین بالغ بر 300 هزار دام سبک و امکانات استان داریم. مسئولیتی در قبال این حجم از کشتار ندارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید