شعر پاسداری ریشه در حماسه ها و فداکاری های ملت ایران دارد


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890436

مدیرکل حفاظت آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

کریمی گفت: شعر دفاع مقدس به برکت وجود حماسه های ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی جای خود را پیدا کرده و امروز به درختی اصیل تبدیل شده است که ریشه در حماسه ها، فداکاری ها دارد. و فداکاری های ملت».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ غلامرضا کریمی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست استان مرکزی عصر امروز در جلسه شورای شعر حراست استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین روش های رواج و انتقال است. فرهنگ حراست مقدس برای نسل حاضر و آینده استفاده از زبان هنر و زبان شعر در این راستا است که تأثیر فراوانی دارد و گاه یک ردیف شعر تأثیر زیادی دارد.

وی افزود: با وجود گسترشی که در عرصه هنر می بینیم، حوزه شعر همچنان پویا و ماندگار است و شعر در همه عرصه ها و زمان ها کاربرد دارد و به همین دلیل شعر یک گنجینه و سرمایه ملی است.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: ایران از دیرباز دارای فرهنگ غنی و ریشه ای است، هر چند سرمایه هایی چون حافظ، خیام، سعدی و صائب و وجود حماسه نویسان و شهدای والامقام همچون حمت، باکری، سلیمانی و… و همدانی، و این ویژگی ها فعالیت هایی در این زمینه است که این شعر را گسترده تر کرده است.

وی با اشاره به اهمیت شعر دفاع مقدس و مقاومت، گفت: شعر دفاع مقدس به برکت وجود حماسه های ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی، جایگاه خود را به خوبی پیدا کرد و امروز نیز جایگاه خود را پیدا کرده است. درخت نجیبی شود که ریشه در حماسه ها دارد، ایثار و فداکاری های ملت است.

مدیر کل حراست و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: به منظور کشف استعدادها و توانمندی ها در حوزه شعر حراست، کنگره ملی شعر حراست و مقاومت در نظر گرفته شده است. و هر ساله با موفقیت تجربه شده است و امسال شاهد برگزاری بیشتر و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت هستیم که به صورت استانی و ملی برگزار می شود.

وی افزود: خلق شعر ایثارگر و شهید یکی از مهمترین دستاوردهای کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت است که بیست و چهارمین دوره خود را در سال جاری در سطح منطقه ای و کشوری برگزار می کند.

سرهنگ کریمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت هنر گفت: هر اندیشه ای که در قالب هنر گنجانده شود ماندگار خواهد بود و بر اساس این جمله مهم بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت با این رویکرد در معاونت هنری برگزار می شود. شعر عام حراست مقدس، شعر حراست مقدس و مقاومت بین المللی اسلامی، شعر پاسداشت با مضامین عاشورایی، شعر پاسداشت و نقش آن در تبیین جهاد، شعر حراست و جنگ نرم، شعر حفاظت مقدس و کودک و نوجوان. شعر حفاظت مقدس و نقش زن از جمله بخشهای مهم سلجاری است.

وی افزود: مهلت ارسال آثار در مرحله منطقه ای تا 10 شهریور ماه سال جاری خواهد بود و علاقه مندان می توانند آثار خود را به ایمیل markaziadabiyatbonyad@gmail.com و یا به شماره های 09100617808 و 09129780277 ارسال کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های حراست استان مرکزی خاطرنشان کرد: شورای شعر حراست استان به منظور فعالیت های تخصصی انجمن های شعر و حمایت از کار تشکیل شد. شاعران و علاقه مندان استان مرکزی هستند و تلاش می کنیم به زودی جلسات این شورا برگزار شود تا بتوانیم در راستای تقویت و رواج شعر حراست گام موثری برداریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید