شفافیت مایه افتخار نظام اسلامی و اساس مبارزه با فساد است.


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855981

نماینده دیده بان شفافیت و عدالت در خراسان رضوی:

سهیلی با تاکید بر لزوم رفع نواقص طرح شفافیت سه قوه گفت: شفافیت محور همه خوبی ها از جمله عدالت و مبارزه با فساد است و بر روابط، رانت و تضاد منافع ارجحیت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی سهیلی، سخنگوی دیده بان شفافیت و عدالت خراسان رضوی در گفت و گو با صبح توس، گفت: شفافیت یک اصل مهم است و شفافیت صدای نمایندگان مقدمه ای برای شروع این بحث بود.


تنها 2 نماینده مشهد هزینه های انتخاباتی خود را اعلام کردند

وی افزود: بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در میثاق دیده بان شفافیت و عدالت قول داده اند که در موضوعاتی مانند حقوق، آرا، هزینه، تحصیل و هدایا شفاف سازی کنند اما متاسفانه در شهری مانند مشهد 2 نماینده مجلس اعلام کرده اند. هزینه های انتخابات، و دیگران از بیان چنین اظهارات روشنی خودداری کردند.

سخنگوی دیده بان شفافیت و عدالت خراسان رضوی گفت: شفافیت در صورت اجرایی شدن مشخص می کند که چرا عده ای در مجلس حضور دارند و رای نمی دهند و این نشان دهنده اهمیت کم موضوع برای برخی افراد است. “

وی با بیان اینکه مجلس با جایگزینی طرح شفافیت سه مرجع، شفافیت آرای نمایندگان را کند کرده است، افزود: در ابتدا باید به سمت شفافیت در مجلس برویم، اما استثنائات طرح شفافیت سه مرجع منجر به نقص در اجرای قانون می شود. اصل شفافیت: «از شفافیت چیزی باقی نمی ماند، بنابراین اگر حداقل شفافیت در آرای نمایندگان کافی بود، خللی در طرح شفافیت قوای سه گانه ایجاد نمی کرد.


هزینه چند برابر حقوق یک نماینده مجلس برای هزینه های انتخاباتی!

سهیلی ادامه داد: شفافیت در دل همه خوبی ها از جمله عدالت و مبارزه با فساد و در مواجهه با روابط، رانت ها و تضاد منافع است.

وی افزود: برخی از افرادی که مدیون طبقات سرمایه دار هستند و چندین برابر حقوق یک نماینده در مجلس شورای اسلامی برای ورود به مجلس هزینه کرده اند قطعا مخالف شفافیت هستند چرا که شفافیت اجازه اظهار نظر در مورد طرح ها و لوایح را نمی دهد. به قوانین رای ویژه داده خواهد شد.»


شفافیت نمایشی برای پاسخگو نگه داشتن میز و صندلی است

نماینده دیده بان شفافیت و عدالت در خراسان رضوی با اشاره به اینکه برخی شفافیت را نه تنها برای خود فرصت و ظرفیت نمی دانند، بلکه برای خود مصیبت بار می بینند، خاطرنشان کرد: شفافیت باعث ایجاد سرمایه اجتماعی در جامعه می شود و مردم نسبت به آنها آگاهی کامل دارند. دفاع از مبانی نظام اسلامی

وی افزود: باید بین «شفافیت» و «شفافیت» تمایز قائل شویم و بدون رعایت الزامات آن تظاهر به شفافیت کنیم، زیرا شفافیت مایه مباهات نظام اسلامی و مردمی است که از گرفتن میز و صندلی خود می ترسند. ، از آن اجتناب کنید. “

این کارشناس سیاسی گفت: شفافیت در راستای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و تضاد منافع است و مکمل یکدیگر خواهند بود، اما امروز با رفع تکلیف برخی از مسئولان، شفاف سازی حداقلی و چشمگیر را انجام می دهند.

سهیلی گفت: محدودسازی شفافیت اقدامی نادرست است و باعث ناقص اعمال آن برای مدیرانی که منتخب مردم هستند، بنابراین باید اراده جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی افزود: بحث شفافیت شورای شهرداری و مدیریت شهر در طرح کل سه قوه مطرح شده است اما با رد این طرح بیم آن می رود که شفافیت مسکوت بماند. برای شهادت در جامعه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید