شمارش معکوس برای خروج زودهنگام آمانوف

دوره یک ساله امانوف در استقلال; جلب توجه، اما ناموفق!

عزیزبک امانوف در نیم فصل دوم لیگ بیست و یکم در 11 بازی برای استقلال به میدان رفت اما موفق به زدن گل یا پاس گل نشد و علیرغم عملکرد چشمگیرش در تیم استقلال، نتوانست از نظر آماری عملکرد خوبی برای استقلال داشته باشد. با این حال هواداران استقلال امیدوار بودند که هافبک 25 ساله تیمشان در لیگ بیست و دوم به فرم ایده آل خود برسد و بتواند به عنوان یک هافبک بازیساز و خلاق در خط هافبک بدرخشد.

استقلالی ها پس از دوران موفق سرور جباروف در تیم خود امیدوار بودند که عزیزبک امانوف بتواند خاطرات شیرین دوران جباروف را تکرار کند و بار دیگر هافبک ازبکستانی بتواند جای یک بازیساز را در آبی پوشان پر کند اما امانوف می تواند. انتظارات را برآورده نمی کند و انتظارات هواداران استقلال را برآورده می کند.

ریکاردو سا پینتو سرمربی لیگ بیست و دوم استقلال بر خلاف فرهاد مجیدی حتی به سبک بازی عزیزبک آمانوف اعتقادی نداشت و مدعی شد که آمانوف بازیکن تاکتیکی نیست و دلیل عدم نامگذاری هافبک ازبکستانی به همین دلیل است. در اکثر دیدارها در لیست لیگ بیست و دوم استقلال قرار گرفته است.آمانوف به غیر از حضور کوتاه مقابل گل گهر سیرجان در این فصل فرصت بازی پیدا نکرده و انتظار می رفت در پنجره نقل و انتقالات زمستانی استقلال را ترک کند.

شمارش معکوس برای خروج زودهنگام آمانوف

آمانوف در فوتبال ایران می ماند؟

سا پینتو در جلسه ای که با مدیران باشگاه استقلال برگزار کرد، لیست مازاد خود را در اختیار مدیران باشگاه قرار داد و گفته می شود اولین گزینه برای خروج از لیست آبی پوشان پایتخت کسی نیست جز عزیزبک امانوف، هافبکی که می تواند آزادانه آن را پر کند. با رفتن او، استقلال را در فهرست بازیکنان بزرگسال ایجاد کنید.

مدیران استقلال در حال رایزنی و تعامل با عزیزبک امانوف هستند تا جدایی این هافبک ازبکستانی به صورت توافقی انجام شود. امانوف پس از جدایی از استقلال قصد جدایی از فوتبال ایران را ندارد و به نظر می رسد باشگاه گل گهر سیرجان جدی ترین مشتری او در بازار زمستانی باشد و بعید نیست امیر گلنویی در ادامه سری خریدهای بازیکنان استقلال برود. به هافبک ناکام آبی ها برای تقویت خط هافبک تیمش آمانوف را وارد میدان می کند تا عزیزبک امانوف با فرصت بازی بیشتر در سیرجان توانایی های خود را بهتر نشان دهد.

عزیزبک امانوف در شرایطی به کار خود پایان داد که در مدت یکسال حضورش در استقلال 13 بازی در لیگ برتر و جام حذفی انجام داد و همتای ازبکستانی او در مدت حضورش در استقلال در 40 بازی 6 گل و 5 پاس گل به ثمر رساند. نمی تواند خاطرات جباروف را تکرار کند. علاوه بر جای خالی استقلال، سهمیه جذب بازیکن آسیایی نیز در اختیار ریکاردو ساپینتو قرار دارد و او هم اکنون می تواند پس از جدایی نهایی آمانوف، یک بازیکن آسیایی و یک بازیکن خارجی را در بازار نقل و انتقالات تابستانی جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید