شناسایی بیش از 2000 نفر با omicron. افزایش 4 برابری مراجعات به مراکز درمانی

شناسایی بیش از 2000 نفر با omicron.  افزایش 4 برابری مراجعات به مراکز درمانی

روز جدید وزیر بهداشت گفت که بیش از 2000 نفر به Omicron مبتلا شده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در گردهمایی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی مشهد گفت: کشور ما نیز از روند رو به رشد omicron در جهان و منطقه مستثنی نیست و بیش از 2000 نفر به صورت تصادفی هستند. با omicron که احتمالا بیشتر از آن است.

دکتر عین الهی افزود: تعداد بیماران سرپایی در روزهای اخیر چهار برابر و تعداد بستری ها افزایش یافته است، بنابراین مردم برای کنترل این سویه جدید نیاز به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا دارند.
وی گفت: تا کنون حدود 14 میلیون نفر دوز سوم را دریافت کرده اند و اگر آمار مرگ و میر در کشور کاهش یافته به دلیل واکسن بوده است.

دکتر عین الهی افزود: تاکنون 89 درصد مردم نوبت اول و 79 درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند و جامعه باید بداند که ایمنی واکسیناسیون محدود است.

وزیر بهداشت گفت: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا واکسن های وارداتی را برای استفاده در کنار واکسن های داخلی تهیه کنیم و تاکنون 185 میلیون واکسن برای کشور تهیه شده است که از این میزان حدود 152 میلیون واکسن وارداتی و مابقی تولید داخل است. واکسن ها. “

دکتر عین اللهی افزود: در حال حاضر 5 نوع واکسن در کشور تولید می شود که برخی از آنها بر روی سویه های مختلف امیکرون موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید