شناسایی و جذب ۷۹۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین

وی افزود: در سال تحصیلی 999-1400 تعداد 1285 دانش آموز مقطع ابتدایی به مدرسه نرفتند که با اقدامات مداخله ای انجام شده 227 نفر از آنان به مدرسه بازگشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به ترک تحصیل 842 دانش آموز از مقطع ابتدایی در سال جاری گفت: امسال تعداد بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی 1197 نفر است که در سه ماه و نیم گذشته با فعالیت های مربوطه 355 دانش آموز

وی با اشاره به دلایل ترک تحصیل گفت: فوران تاج باعث نگرانی جدی خانواده ها شده است و برخی از این خانواده ها فرزندان خود را برای شروع تحصیل یک سال بعد انتخاب کرده اند.

شناسایی 842 دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی

عسگری گفت: اکثر بازماندگان دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری دانش آموزان کلاس اولی هستند که به دلیل ترس خانواده هایشان از بیماری عروق کرونر در مدارس ثبت نام نکرده اند.

وی افزود: بیشتر بازماندگان دوره ابتدایی خانواده های تک فرزند هستند و یکی از دلایل نگرانی کرونا تک فرزندی در خانواده ها و نگرانی از سلامت فرزندانشان است.

این مسئول بیان کرد: بر اساس آمار، میزان ترک تحصیل در سال تحصیلی جاری نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است و تنها استانی هستیم که تعداد ترکان ها از تحصیل در سال 99-1400 نسبت به سال قبل در مقطع متوسطه کمتر است. “

وی بیان کرد: مهم ترین عامل در کاهش بازماندگان دوره متوسطه، تشکیل شورای آموزش و پرورش روستا است. زیرا اقدامات موثر آنها و رفع موانع در خانواده ها باعث حضور دانش آموزان در کلاس درس شده است.

نقش موثر شورای آموزش و پرورش روستایی در جذب بازماندگان مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: بسیاری از خانواده های روستایی که به دلیل فقر مالی و فرهنگی از ادامه تحصیل فرزندان خود به ویژه دختران محروم شده اند، از ادامه تحصیل فرزندان خود از طریق شورای آموزش و پرورش روستا خوشحال شده اند.

وی گفت: ازدواج زودهنگام دختران یکی دیگر از دلایل ترک تحصیل است. متأسفانه برخی از این ازدواج ها منجر به طلاق نیز می شود که ادامه تحصیل در مدارس عادی را برای این افراد با مشکل مواجه می کند، اما ما سعی کرده ایم به دانش آموزان روستایی و فقیرنشین که مدارس ویژه بزرگسالان ندارند، توصیه کنیم شرایطی فراهم شود. حضور در مدارس عادی

عسگری گفت: در سال تحصیلی 98-99 تعداد بازمانده از تحصیل یک هزار نفر بود که با اقدامات انجام شده 297 نفر استخدام شدند و در سال 99-1400 تعداد 907 نفر بازمانده از تحصیل بودند که از این تعداد 199 نفر به چرخه آموزشی بازگشتند. سال تحصیلی جاری 980 می باشد.آنها از تحصیل بازمانده اند و خوشبختانه 439 نفر در مدرسه حضور داشته اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال 541 دانش آموز مقطع متوسطه استان از تحصیل بازمانده اند، خاطرنشان کرد: وی گفت: انتظار می رود با اقدامات مداخله ای تعدادی دیگر از دانش آموزان را به چرخه تحصیلی بازگردانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید