شناسایی 55 مورد اومیکرون در چهارمحال بختیاری / آزمایشگاه تشخیص آنفلوانزای استان

ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802934

سید راشد جزایری گفت: 55 مورد بیماری امیکرون در استان گزارش شده است که از این تعداد 42 مورد مربوط به شهرکرد، یک مورد مربوط به بروجن، سه مورد مربوط به فارسان، پنج مورد مربوط به شهرستان لردگان، یک مورد مربوط به شهرستان است. به کیار و سه مورد مربوط به شهرستان سامان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت بیماری عروق کرونر در استان را تشریح کرد. در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: خوشبختانه ولتاژ میکرون در ایران انفجاری نبوده و کمی شیب دارد.

وی افزود: یک هزار و 765 مورد فوتی از زمان شیوع بیماری عروق کرونر در چهارمحال و بختیاری گزارش شده است. در نمونه های مثبت 87560 مورد مثبت بودند. آزمایش آنها مثبت است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میزان بستری شدن در استان رو به کاهش است و تعداد فوتی ها به حداقل رسیده است، ادامه داد: یکی از فوتی های ناشی از بیماری عروق کرونر در چند هفته اخیر به دلیل آن بوده است. به تنش Omicron.”

جزائری گفت: تمام شهرستان های چهارمحال و بختیاری به استثنای شهرستان بروجن که رنگ زرد دارد، در وضعیت آبی قرار دارند. بروجن، سه پرونده فارسان، پنج پرونده لرد، یک مورد کیار و سه پرونده مربوط به شهرستان سامان.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث سویه کراون و اومیکرون در استان های سردسیر، موضوع آنفلوانزا نیز مطرح شده است و برای اولین بار در دو هفته اخیر آزمایشگاه آنفلوانزا در استان راه اندازی شده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: 466 نمونه آنفولانزا گرفته شد که 68 مورد مثبت، 45 مورد بستری و 23 مورد سرپایی درمان شدند که بیشتر آنفولانزا در گروه سنی 20 تا 40 سال و دانش آموزان 12 سال بود. تا 18 سال گذشت.تعطیلی دو مدرسه با کمک آموزش و پرورش.

جزائری گفت: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، تهویه مناسب در مدارس دانشگاه و…، کاهش تجمعات و جلوگیری از تجمع بیش از 30 نفر، تکمیل واکسیناسیون نوبت سوم از 21 به 50 درصد و غیره. در کنترل omicron بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و 662 هزار و 473 دوز واکسن به استان تحویل شده است که از این میزان یک میلیون و 600 هزار دز توزیع و یک میلیون و 400 هزار دز تزریق شده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهم ترین گروه های واکسیناسیون گروه سنی 12 تا 18 سال است که پوشش استانی در مرحله اول واکسن 97 درصد و در فاز دوم 78.6 درصد است.

جزائری یادآور شد: پوشش واکسیناسیون مادران باردار در چهارمحال و بختیاری به 61 درصد رسید و همچنین بحث واکسیناسیون فرهنگیان که بسیار مهم بود تا 97 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید