شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در مبارزه با ولایت


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920217

حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهید دفاع از ولایتی بود که بعثت 124 هزار پیامبر را از زمان حضرت آدم (ع) تا پایان عمر به پایان رساند و از این منظر شرح شهادت. دختر رسول خدا توسط برخی از اصحابش بر اهمیت این موضوع تاکید کردند که ولایت کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آروم نیوز ، آیه «ایوم اکمولات لکم دینکم و اتمّت علیکم نعمتی و رازیت لکم الاسلام دینا» آغاز راهی پر فراز و نشیب بود که در اولین لحظه تاریخی خود به شهادت منتهی شد. مرگ بهترین زنان هر دو جهان در واقع با پایان یافتن بعثت پیامبر اکرم(ص)، غدیرخم آغاز بعثت امامت در تاریخ بشریت به شمار می رود. همان گونه که طوایف و اقوام مختلف در هزاره های گذشته یک به یک پیامبران الهی را انکار و به شهادت رسانده اند، برای امامت نیز این راه طی شد، اما دشوارتر و با فراز و نشیب های بیشتر. در همان ابتدای آغاز ولایت، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اولین شهید دفاع از ولایت شد و تنها 75 یا 95 روز پس از شهادت پدرش با شکسته ای به خاک سپرده شد. بدن، تنها و عجیب

آنچه در شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام نباید از دست رفت، دلیل اصلی شهادت آن حضرت است. دختر گرامی رسول خدا در اعتراض به غصب امامتی که خداوند به رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر مردم کامل کرده بود به میدان آمد و برای تبیین این موضوع و تثبیت روایت غدیرخم زحمت فراوان کشید. و اندکی پس از رحلت حضرت محمد (ص) با تکان دهنده ترین حالت به شهادت رسید.

حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهید دفاع از ولایتی بود که بعثت 124 هزار پیامبر را از زمان حضرت آدم (ع) تا پایان عمر به پایان رساند و از این منظر شرح شهادت. دختر رسول خدا توسط برخی از اصحابش بر اهمیت این موضوع تاکید کردند که ولایت کمک می کند.

خیانت رسول خدا شبیه خیانت برخی از رسولان حضرت عیسی علیه السلام یا چیزی شبیه به خیانت یک سامری به حضرت موسی علیه السلام بود. اگر خیانت رسولان به معراج عیسی انجامید و اگر خیانت یک سامری خشم موسی به هارون را برانگیخت، خیانت برخی از اصحاب نیز منجر به شهادت دختری شد که پیامبر بارها او را بهترین زنان جهان نامید. دنیا و تاکید کرد که هرکس فاطمه را آزار دهد، مرا خواهد کشت. من آزرده ام و هر که مرا آزرده خاطر کرد خدا را آزرده است و غفلت از این اصل مهم پس از رحلت رسول خدا و شهادت ایشان از معجزات تاریخ است.

شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) اولین خونی بود که برای حفظ امامت و ولایت پرداخت شد و چه بهای هنگفت و جانفشانی و ظالمانه. این بهای گزاف با خیانت برخی املاک و سکوت افکار عمومی آن زمان بر بشریت تحمیل شد. تقلیل موضوع شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به اختلافات قبیله ای و طایفه ای، همان خیانتی است که منجر به شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سایر امامان معصوم شد.

نمی توان به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد، اما در مورد ولایت چیزی ذکر نشده است.

شهادت دخت رسول خدا در راه روستا، آغاز سفری سخت و طولانی همراه با فراز و نشیب بود که با شهادت حضرت علی، امام حسن، امام حسین، امام زین العابدین(ع) ادامه یافت. (علیه السلام)، تا اینکه به شهادت حضرت امام حسن اصغری و سرانجام غیبت آخرین امام انجامید. در عصر غیبت، دفاع از ولایت بدون هزینه نبود و شخصیت های مهم تاریخی اسلام و اقوام مختلف به بدترین شکل ممکن برای حفاظت از ولایت کشته شدند.

با استقرار نظام جمهوری اسلامی در عصر کنونی، موضوع حفاظت از ولایت جان تازه ای به خود گرفت و این بار دشمنان متوجه ایران و حکومت آن شدند. پس از شکست پروژه هایی مانند جنگ تحمیلی برای ریشه کن کردن حکومتی که مدعی حفاظت از استان بود، جنگ داخلی، کودتاهای مختلف و ترور شخصیت های مهم نظامی و سیاسی در دستور کار قرار گرفت و این «کمپین علیه ولایت» در دستور کار قرار گرفت. اما هیچ یک از آنها نتیجه ای را که دشمنان ولایت انتظار داشتند به دست نیاوردند.

به همین دلیل دفاع از ولایتی که بهای اول آن خون پاک و مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها است، گران اما شکست ناپذیر است و جز با «ظهور آخرین ولی» قابل جبران نیست.

فرهاد روزبان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید