شهدای چهارمحال و بختیاری باید در سطح کشور نماینده داشته باشند/ معرفی شهدا را فقط به محل تولدشان محدود نکنید.


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839724

محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: نباید نمایندگی شهدا را به زادگاهشان محدود کنیم چرا که شهدا در استان باید در سطح ملی شناخته شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در سومین نشست برنامه ریزی و هماهنگی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه رزمندگان فتح هرمشهر افرادی هستند که تاریخ ساز هستند و باید مورد تجلیل قرار گیرند، اظهار داشت: این رزمندگان در فتح هرمشهر حضور دارند. باید از جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس تجلیل و تجلیل شد.

وی با انتقاد از کم توجهی مسئولان به غرب شهرکرد، افزود: در غرب شهرکرد علاوه بر بی توجهی به ساکنان این منطقه، متاسفانه به گلزار شهدا نیز توجهی نشده و برنامه ای وجود ندارد. . به مناسبت های مختلف در گلزار شهدا برگزار شد.»
رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: باید برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای برگزاری مراسم پودر گلزار شهدای اشکفتک، مهدیه و چالستر با حضور مسئولان در مراسم و مناسبت های مختلف انجام شود.
بیاتی ادامه داد: زیرساخت ها و مشکلات گلزار شهدای منطقه غرب باید حل شود و معرفی شهدا را به زادگاهشان محدود نکنیم چرا که شهدای استان باید در سطح ملی شناخته شوند.

ساماندهی گلزار شهدا نیازمند مشارکت مردمی دستگاه ها است
عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد در ادامه این نشست گفت: رزمندگان در زمان جنگ هیچ توجهی به قومیت، نژاد و زبان نداشتند و تنها هدفشان حفظ و حراست از میهن بود، بنابراین باید در معرفی مردگان تلاش کنیم. فرماندهان، ایثارگران و جانبازان فرهنگ، ایثار و شهادت، اقدامات لازم باید انجام شود.
وی گفت: برای نصب تابلوها و تصاویر شهدا و ساماندهی گلزار شهدا، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است نسبت به تهیه طرح های لازم و دستگاه های متولی از جمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اقدام کند. ، سپاه پاسداران ، شهرداری و غیره عکس بگیرید و گلزار شهدا را سازماندهی کنید.
سرپرست شهرداری شهرکرد با بیان اینکه تاکنون اکثر خیابان ها و میادین شهر به نام شهدا نامگذاری شده است، گفت: شهرداری آمادگی دارد از اسامی شهدا برای نامگذاری پیشنهادهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کند.

گلزار شهدا دیگر چالشی برای کرامت خانواده شهدا نیست
اسماعیل عسگری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این دیدار گفت: انتظار می رود اقدامات لازم از سوی شهرداری انجام شود.
وی با بیان اینکه گلزار شهدای منطقه غرب نیازمند توجه جدی است، گفت: گلزار شهدای اشکفتک و مهدیه توسط هیئت امنا رسیدگی و ساماندهی می شد، اما گلزار شهدا برای کرامت خانواده شهدا کم چالش نبود.
عسگری بیان کرد: برای ساماندهی گلزار شهدا و قرار دادن تابلوهای سرداران و شهدا همکاری لازم را با شهرداری خواهیم داشت تا بتوانیم به برخی از درخواست های خانواده های شهدا پاسخ دهیم.
در پایان جلسه مقرر شد نزدیک به هزار جلد کتاب برای کنگره شهدای عشایر چاپ و در کنگره توزیع شود که بخشی از آن توسط شهرداری پرداخت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید