شهرداری اهواز تنها با کمک مردم نمی تواند شهر را اداره کند/ رهبری شهر با گردن کلفت مبارزه می کند

وی افزود: مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد ناشی از ناتوانی پیمانکاران این حوزه ها در انجام وظایف و تعهدات است؛ به عنوان مثال یکی از تعهدات پیمانکاران پرداخت دو ماه حقوق به زیرمجموعه ها در صورت عدم پرداخت بوده است. به موقع. اصولاً در خصوص پیمانکاران به این شکل به مسائل دفع زباله رسیدگی نمی شود و باید تمامی شرایط دفع زباله مهیا شود در حالی که پیمانکار موظف است در هر شرایطی این کار را انجام دهد.

پورموسوی در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری گفت: از شهردار اهواز می خواهیم که این موضوع را یک بار برای همیشه حل کند. البته در این زمینه مشکلاتی وجود دارد، مثلاً برخی عوارض پیش بینی نشده است که باید به موقع در اختیار شهرداری قرار گیرد. شخصی در روستا با این کار مخالف است یا دوست ندارد این کار را به موقع انجام دهد.

وی افزود: مسئولان دخیل در این امر از جمله استاندار خوزستان و مدیرکل امور مالیاتی باید بدانند شهرداری که فقط برای دعوای خدماتی باید 100 میلیارد و اندی تومان بپردازد، همیشه نمی تواند این یکی را ایجاد کند. پرداخت مالیات مردم در بعضی جاها کار به هزینه هایی برمی گردد که در مجموع باید برای شهر پرداخت شود. ما نمی توانیم بگوییم این ماه عوارض نمی دهیم و ماه آینده پرداخت می شود یا موجود است و هر زمانی که بخواهیم پرداخت می کنیم یا همان جا که می گوییم عوارض پرداخت می شود.

رئیس کمیته اقتصاد، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شورای شهرداری اهواز گفت: شهرداری بودجه دارد و با بودجه اداره می شود و اینکه این مبلغ به کجا برود بستگی به شورا و شهرداری دارد. اداره شهری با 1.3 میلیون نفر کافی نیست که بگوییم وقتی می خواهیم پول بدهیم.

وی گفت: چهره زشت عدم دفع در برخی نقاط اهواز نشان از عدم تعادل و هماهنگی در مدیریت شهری و شاید در آینده در استان خوزستان دارد.

پورموسوی با بیان اینکه به موضوع دفع زباله از نظر علمی و فرهنگی پرداخته نشده است، افزود: این وظیفه مردم نیست که زباله ها را همیشه از خانه خارج کرده و به زباله های موجود اضافه کنند.

این مسئول با بیان اینکه برای دفع زباله های منطقه به 30 تا 40 سرباز نیاز است، اجازه دهید این مجموعه سریع وارد شود و مشکلات را حل کند و شهردار باید سریعا این موضوع را حل کند.

وی افزود: موضوع دیگر مبارزه با لجاجت و کار میدانی برخی شالطان ها است. اگر این مشکل باید حل شود، این افراد جلوی آنها را خواهند گرفت. شهر داری و حکمرانی خوب با مادربزرگ غریبم انجام نمی شود و باید محکم بایستیم و مشکلات شهر را در میدان حل کنیم.

پورموسوی بیان کرد: از شهردار اهواز و همه مسئولان استان خوزستان می خواهیم در این زمینه مواضع جدی داشته باشند، تلاش کنند و نگذارند مردم این گونه با کرامت انسانی بازی کنند.

وی گفت: به شهردار به طور جدی تذکر می دهیم که اجازه ندهد هیچکس در میدان مشکلات شهر را حل کند، سوء مدیریت و دخالت کند و دود به چشم همه ما بلند شود.

رئیس کمیته اقتصاد، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شورای شهر اهواز درباره سخنان گنبری از سوی رئیس آتش نشانی اهواز در جلسه علنی هفته گذشته شورای شهر افزود: این بود. به آقای قنبری یادآوری می کنم که ایشان حق اظهار نظر خارج از مسئولیت خود را ندارند، زیرا مسئولیت ایشان مربوط به ساختار نیست.

وی افزود: اگر آقای قنبری کاری انجام می دهد مربوط به آتش نشانی ساختمان هاست.

رئیس کمیته اقتصاد، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شورای شهرداری اهواز گفت: امیدواریم شهرداری و سازمان آتش نشانی با ارائه توضیحاتی در این خصوص موضوع را برای شهروندان شفاف سازی کنند. شهرداری ها باید برخوردی هماهنگ و هماهنگ با مشکلات شهر داشته باشند تا با چالش و وقفه مواجه نشویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید