شهرداری سمنان به تعهدات خود عمل نکرد/ 14 نفر را از انتقام آزاد کرد


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877828

محمدجعفر عبداللهی گفت: با وجود تعهد سازمان زندان ها به تعهدات متأسفانه شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده و ساختمان جایگزینی با اداره زندان و دادگاه انقلاب در اختیار این نهاد قرار نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی در سمنان گفت: این عملیات توسط سازمان زندان ها انجام شد.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: با وجود تعهد سازمان زندان ها متاسفانه شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده و ساختمان جایگزین با اداره زندان و دادگاه انقلاب در اختیار این نهاد قرار نداده است.

به گفته عبداللهی خردادماه سال گذشته علیرغم نیاز به ساختمان دادگاه انقلاب، دادگاه انقلاب این ساختمان را تخلیه و به ساختمان نیمه کاره منتقل کرد اما شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد.

عبداللهی در ادامه بیان کرد: رسیدگی به پرونده ها در استان در سال 99 حدود 78 روز بوده که با 10 روز کاهش به 10 روز در سال 1400 رسیده است.

وی ادامه داد: این کاهش مشروط در شرایطی بود که شاهد افزایش تعداد پرونده های وارده به دادگاه های استان بودیم و در سال گذشته تعداد پرونده های وارده به دادگاه های استان 18 درصد افزایش یافته و تعداد پرونده های مطرح شده در دادگاه های استان 8 درصد افزایش یافته است.

این مقام عالی قضایی استان با اشاره به تلاش قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده های قدیمی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 73.5 درصد پرونده های در حال رسیدگی و قدیمی تر با سابقه بالای یک سال رسیدگی شده است.


سمنان شعبه غیر عادی ندارد

وی با اشاره به تمرکز رئیس قوه قضائیه بر صنایع غیر متعارف گفت: شعب غیر متعارف به شعبی اطلاق می شود که حداقل 200 پرونده باقی مانده داشته باشند و خوشبختانه در استان شعب غیر متعارف نداریم.

عبداللهی تلاش دستگاه قضایی را برای ارتباط بیشتر با مردم عنوان کرد و افزود: در این راستا طی یک سال گذشته بیش از 12 هزار بازدید مردمی و ملاقات حضوری در استان داشته ایم.

رئیس قاضی استان از ادامه این سیاست در سال 1401 خبر داد و گفت: تنها در بهار سال 1400 بیش از 6800 بازدید و ملاقات حضوری برای رفع مشکلات مردم استان سمنان داشتیم.

وی با بیان اینکه مسئولان قضایی استان اعتقادی به پشت میز نشینی ندارند، اضافه کرد: همکاران ما در قوه قضائیه و دادسرا انتظار نداشتند برای رفع مشکلات مردم به دستگاه قضایی مراجعه کنند و به اماکن عمومی مانند مساجد، نماز جمعه، صنعتی مراجعه کنند. و واحدهای صنعتی «پارک ها و … مو به مو مشکلات مردم را شنیدند.


38.2 درصد مصالحه در حل اختلاف

عبداللهی با اشاره به سازش 38.2 درصدی پرونده های شورای حل اختلاف گفت: شورای حل اختلاف تمام تلاش خود را برای ایجاد صلح و سازش بین مردم و حل اختلاف انجام خواهد داد.

وی با ابراز خرسندی از رضایت روزافزون مردم استان از کادر قضایی گفت: بر اساس آخرین آمار بالغ بر 82 درصد مشتریان از همکاران ما رضایت دارند.
این مقام ارشد قضایی این سال ها را دوره تحول در دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: قوه قضاییه مصمم به تلاش برای مردمی و اجتماعی شدن بیشتر است و در این زمینه موفقیت های زیادی کسب کرده است.


1255 زندانی از عفو و تخفیف برخوردار شدند

عبداللهی کاهش جمعیت کیفری را یکی از اهداف دادگستری کل در آن سالها برشمرد و افزود: در این رابطه در سال 1400 بیش از یک هزار و 255 زندانی از عفو قانونی، تعدیل و کاهش برخوردار شدند.

وی از کاهش تعداد زندانیان در زندان های استان خبر داد و افزود: تنها از سال گذشته تا اردیبهشت 1401 بیش از هزار و 480 مجازات جایگزین حبس در دادگستری استان به ثبت رسیده است.


معافیت قصاص ۱۴ نفر

رئیس کل دادگستری استان از افزایش ۶ درصدی جایگزینی حکم ۴۰۰ ساله حبس خبر داد و گفت: با تلاش همکاران، کارکنان و کارکنان دادگستری امسال ۱۴ نفر آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی همچنین از تلاش محکومان جرائم مالی خبر داد و گفت: سال گذشته 89 نفر و در بهار 01401 28 نفر و مجموعا 117 نفر محکوم به جرائم مالی در استان آزاد شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید