شهروندان و مدیریت شهری در آلودگی بدنه های آبی شهر مقصرند!+ عکس


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896863

در طول سال گزارشات و گلایه های زیادی از مردم از وضعیت نامناسب فاضلاب شهر دریافت می کنیم که لایروبی فاضلاب ها دلیل انباشت زباله و بوی نان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خم فردا، بسیاری از ما در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تصاویر زیادی را در مقایسه پاکی جاده ها و جو آب در برخی از کشورها و ایران مشاهده می کنیم و گاه به تحسین مسئولان این کشورها می پردازیم، اما سوالی که پیش می آید این است. آیا فقط مسئولین و مدیریت شهر در این پاکیزگی سهیم هستند یا نه؟ مردم نیز نقش مهمی در این مشکل دارند.

در طول سال گزارشات و گلایه های زیادی از مردم از وضعیت نامناسب فاضلاب شهر دریافت می کنیم که لایروبی فاضلاب ها دلیل انباشت زباله و بوی نان است.


1b3b1dd2 fdaf 4403 9895 82ece7e95961 خبر خاکستری



کانال ها و نهرهای برداشت آب در شهر قم برای جمع آوری آب باران طراحی و ساخته شده است، اما متاسفانه این اهمیت مورد غفلت مردم قرار گرفته است.

در فصول مختلف سال، شهروندان باید پساب تولید شده در منازل خود را به چاه های خانگی خود هدایت کنند و یا در صورت اتصال به شبکه فاضلاب شهری، فاضلاب را به این شبکه هدایت کنند.

فاضلاب آشپزخانه و سایر خدمات نباید به زهکش ها و نهرهای داخل کوچه ها و خیابان ها ریخته شود زیرا علاوه بر ایجاد بحران آبگرفتگی معابر در هنگام بارندگی باعث آلودگی و رشد جلبک ها و هجوم موش ها می شود.


d26f47ba 1ca3 4e5b b6aa adc5432357bb خبر خاکستری

از سوی دیگر به گفته کارشناسان، پساب منازل قلیایی بوده و باعث تخریب آسفالت و جداول کوچه ها می شود، در این زمینه شهروندان از هدایت فاضلاب در کوچه ها خودداری کنند.

در طول یک سال تماشای این صحنه که آبراهه ها پر از زباله به خصوص زباله های پلاستیکی است، به یک امر عادی تبدیل شده است، در حالی که همین زباله ها باعث مسدود شدن سدها و کانال های جمع آوری آب باران و در نهایت به دنبال بارش سیلاب می شود.


4206ae2c fadb 4cd8 a2d2 6ae4d6d2d122 خبر خاکستری

به گفته مدیریت شهری، تمام آب به کانال های ساخته شده در خیابان توسط شهرداری ها هدایت می شود و وارد رینگ اصلی می شود که در اطراف شهر کشیده شده است. کانال هایی که در شهر قم وجود دارد فقط برای جمع آوری و دفع است. آب باران است، این زهکش ها و نهرها برای زهکشی خانه نیستند.

جدای از این همه عدم تمکین از سوی شهروندان، گاهی لایروبی گودال های آب و فاضلاب شهر به صورت منظم انجام نمی شود و صحنه های زشتی را به وجود می آورد.


5bac43a3 dfb6 41ef bfb2 eceeb3c0082d خبر خاکستری

می توان نتیجه گرفت که نظافت فضای شهری از جمله آب های موجود در شهر نتیجه ایفای وظایف شهروندی مردم و وظایف مدیریتی مسئولان شهری است و اگر هر یک از این دو کمتر عمل کنند، نتیجه مطلوب هرگز به دست نخواهد آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید