شهید بهشتی در شکل گیری نظام تک نفره تاثیر گذاشت/ برای کاهش جرم سرقت در استان اقدامات لازم انجام شود.


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877483

ابراهیم حمیدی گفت: جرم سرقت با ضریب 13.5 در رتبه اول در بین جرایم استان قرار دارد که این رقم زیاد است و روزانه هزار پرونده سرقت در استان تشکیل می شود. بنابراین باید اقدامات لازم برای پیشگیری از این جنایت انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: معتقدم رسانه رسالت مهم و سختی بر عهده دارد و مقام معظم رهبری اشاره مهمی به نقش رسانه دارند. و فشار در جنگ رسانه ای دشمن.»

رئیس قاضی استان کرمان ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در ایجاد امید و نشاط در جامعه و رساندن پیام به مردم به عنوان نمایندگان مردم در جامعه و مطالبه مردم از مسئولان دارند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: رسانه ها یاور دستگاه ها و دولت هستند و می توانند پشتوانه خوبی برای دستگاه های اجرایی باشند و آنها را در انجام وظایف دستگاه ها یاری کنند.

وی با تبریک هفته قوه قضاییه و قدردانی از یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی امام راحیل گفت: شهدای انقلاب اسلامی آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از همرزمانشان در 16 تیر 1360 به شهادت رسیدند.

حمیدی بیان کرد: شخصیت شهید بهشتی در بین شخصیت های اسلامی چهره ای لاینفک است و از وی به عنوان تاثیرگذارترین فرد در شکل گیری نظام اسلامی پس از امام خمینی (ره) یاد می شود.

رئیس قاضی استان کرمان افزود: اندیشه ها، اندیشه ها و برنامه های شهید بهشتی بر اساس برنامه های سازمانی نوینی است که در آن زمان کمتر کسی می توانست آن را برنامه ریزی کند و او برای تصور انقلاب اسلامی به شبهات انقلاب پاسخ می دهد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر اینکه شهید بهشتی در شکل گیری نظام فردی در عمل تاثیرگذار بود، گفت: آیت الله شهید بهشتی را به عنوان معمار بزرگ قوه می شناسیم.

وی ادامه داد: شهید بهشتی در همه عرصه ها برنامه های مفید، خوب و عملیاتی برای تشکیل نظام ارائه کرد و امروز قانون اساسی که یک قانون مترقی است حاصل اندیشه، اندیشه و اندیشه شهید بهشتی است.

حمیدی گفت: آیت الله شهید بهشتی مذاکرات مجلس خبرگان رهبری را راهبردی کردند و تلاش کردند مبانی اسلام را در قانون اساسی تثبیت کنند و خدمات ارزنده آن در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش نخواهد شد.

رئیس قاضی استان کرمان با بیان اینکه آیت الله شهید بهشتی قوه قضائیه را تأسیس کردند و امروز خدمات ایشان را به خوبی می بینیم گفت: اگر امروز قوه قضائیه پویا باشد احکام اسلام را اجرا می کند و اساس کار قوه قضائیه نیز قوه قضائیه است. احکام دین؛ حاصل حضور کوتاه شهید بهشتی در این قدرت است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه امروز قوه قضائیه با هدایت موازین دینی و شرعی به الگویی خوب و موفق برای همه دنیا تبدیل شده است، گفت: در جمهوری اسلامی در قوانین، مقررات و قوانین، احکام اسلام جسورانه است

وی گفت: برای ارائه بیشترین خدمات به مردم از فناوری روز استفاده می کنیم و دعاوی الکترونیکی نوید قوه قضاییه پویا را می دهد و هم اکنون 75 سامانه در اختیار مردم است و شهروندان می توانند از طریق سامانه ها به منازل خود مراجعه کنند. الکترونیک از خدمات قوه قضاییه استفاده می کند.

حمیدی با بیان اینکه قوه قضاییه در استفاده از ابزار الکترونیک پیشرو است، گفت: سامانه های الکترونیکی به کمک قوه قضائیه آمده اند و 91 درصد ارتباطات استان به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار می گیرد.

رئیس قاضی استان کرمان با اشاره به اینکه 32 حوزه قضایی در استان کرمان وجود دارد که 16 حوزه شهری و 16 حوزه عمومی است، گفت: در کرمان 10 مجتمع قضایی، اداری و ستادی داریم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: در هزار و 400 پرونده دادگستری و دادگاه های استان 617 هزار و 409 پرونده وجود دارد که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

او گفت که هر قاضی باید به طور متوسط ​​در ماه به 70 پرونده رسیدگی کند. اما در استان کرمان ماهانه 132 پرونده را قضات ما هدف قرار می دهند، وی گفت: پرونده ما در سال گذشته 601 هزار و 167 پرونده را به همراه داشت که با تلاش همکاران نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش داشته است. و این تفکر جهادی آنهاست.

حمیدی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های رسیدگی نشده 106 هزار و 635 پرونده است، گفت: 97 درصد پرونده های وارده به دستگاه قضایی استان رسیدگی شده و میانگین زمان رسیدگی 81 روز است. نسبت به سال گذشته هشت روز کاهش داشته است.

رئیس قاضی استان کرمان با بیان اینکه پرونده قدیمی پرونده ای است که یک سال تشکیل شده و به آن رسیدگی نشده است، گفت: 3 هزار و 638 پرونده سالمند در استان وجود دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته 617 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده است، گفت: ده جرم اول استان شامل سرقت منازل، مغازه و دستگاه است که 13.5 این میزان است. اولین جرم در استان است که تعداد آن زیاد است و روزانه هزاران پرونده سرقت در استان تشکیل می شود بنابراین باید اقدامات لازم برای پیشگیری از این جرم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نزاع، جرم دوم با 7.5 درصد، تصادف با 6.5 درصد، مواد مخدر با 5.8 درصد، توهین با 5.7 درصد، تهدید با 4.8 درصد، خرابکاری، رانندگی با 3.2 درصد و کلاهبرداری با 2.9 درصد سایر جرایم در استان هستند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید