شهید فخری زاده، دانشمند برجسته و عنصر نادر علمی


ساعت: 23:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916208

شهید دکتر محسن فخری زاده در زمینه تئوری تسلط زیادی داشت و نقشه راه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را طراحی می کرد و باید گفت که شهید فخری زاده دانشمند برجسته و عنصر علمی کمیاب بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شیرازی در یادداشتی می نویسد: دانشمند برجسته و ممتاز هسته ای و دفاعی و عنصر نادر علمی، شهید محسن فخری زاده در سال 1336 در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود.
تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ملی شریفی قم و دوره متوسطه را در مدرسه کریمی به پایان رساند و در عین حال در کنار مردم قهرمان و انقلابی قم، امام خود را در مبارزه با خاندان پهلوی یاری رساند.
شهید فخری زاده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1377 در دبیرستان حکیم نظامی قم موفق به اخذ دیپلم ریاضی و فیزیک شد و در سال 1378 لیسانس فیزیک را از دانشگاه شهید بهشتی تهران دریافت کرد.
در سال ۱۳۷۲ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی هسته ای در دانشگاه صنعتی اصفهان به پایان رساند و در سال ۱۳۹۶ مدرک دکترای خود را از دانشگاه صنعتی امیر کبیر دریافت کرد.
شهید فخری زاده در سال ۱۳۷۶ به عضویت هیئت علمی فیزیک دانشگاه امام حسین (ع) درآمد و سپس به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی مالک اشتر انتخاب شد.
این عالم فرزانه، وارسته و برجسته، چه در دوران مبارزه با طاغوت و چه در دوران جنگ هشت ساله، در مقام مرجع تقلید و دوستدار میهن، همچون سربازی در رکاب، در تمامی صحنه هایی که حضورش است، حضور دارد. لازم و ایجاد ep.
وی در سال 2009 سازمان تحقیقات و نوآوری دفاعی را در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأسیس کرد و رهبری آن را بر عهده گرفت.
تلاش های علمی فراوان و مستمر این عالم انقلابی و رزمنده دوران دفاع مقدس در راستای ایجاد اقتدار، تمدن و نوآوری بود.
دریافت نشان درجه 2 خدمت در سال 1396 و دریافت نشان پژوهشگر ماندگار در سال 1398 و در نهایت دریافت نشان درجه یک نصر از حضرت امام خامنه ای نشان از عظمت علمی این عالم بی بدیل است.
شهید دکتر محسن فخری زاده در زمینه تئوری تسلط زیادی داشت و نقشه راه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را طراحی کرد.
این دانشمند بزرگ هسته ای در سال ۱۳۹۷ توانست واکسن ایرانی کرونا را در آزمایشگاه پدافند زیستی سازمان تحقیقات و نوآوری دفاعی بسازد و با این اقدام بی نظیر نقش مهمی در مقابله با بیماری مخوف کرونا داشته باشد.
شهيد محسن فخري زاده با قرآن كريم ارتباط نزديك داشت و از اين كتاب آسماني بهره هاي علمي مي برد و آن را به مركز اختراعات و توليدات فناورانه تبديل مي كرد.
این عالم فرزانه و بزرگ در فلسفه و شعر و شعر تبحر داشت و در برخی علوم و تولیدات علمی مبتکر و متفکر و مبتکر بود.
او فردی بود که صبح زود بیدار می شد و به شب زنده داری و تهجّه و نماز شب پایبند بود.
این شخصیت علمی و ادبی و عرفانی به جایی رسیده بود که اهل دنیا نبود. حتی در کارهای مهم و پرهزینه ای که انجام می داد، نمی خواست دیده شود.
حضرت امام خامنه ای در دیدار با خانواده شهید فخری زاده فرمودند: سلام مقامی که خداوند با شهادتش به آن بزرگوار عطا کرد، اجر زحمات و اخلاص کم نظیر ایشان بود و این مقام با هیچ دنیایی قابل مقایسه نیست. موقعیت.” “
نام این عنصر علمی کمیاب در 24 مارس 2007 توسط شورای امنیت و در قطعنامه 1747 در بین افراد تحریم شده قرار گرفت.
با وجود گمنامی تا زمان شهادتش، آمریکایی ها و اسرائیلی ها او را بیش از بیست سال در لیست تروریستی داشتند و سال ها او را هدف شماره یک اسرائیل می دانستند.
شهید بزرگ علمی و هسته ای کشور یکی از پنج شخصیت ایرانی بود که مجله آمریکایی فارین پالیسی زمانی نامش را در فهرست پانصد قدرتمندترین افراد جهان قرار داد.
این شهید گرانقدر در مدیریت و تشکیلات کم نظیر بود و با جمع آوری افراد هسته ای و شهدا راه را برای توسعه هسته ای کشور هموار کرد.
آمریکایی ها شهید فخری زاده را جعبه مخفی برنامه هسته ای ایران می دانستند.
شهید بزرگوار و شخصیتی همه جانبه و عالمی برجسته و ممتاز، مظهر افتخار، نماد علم، مظهر علم، مظهر قدرت، نماد پیشرفت، مظهر فروتنی، نماد. استکبارستیزی و نماد اقتدار ایران.
او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو را پدر برنامه هسته‌ای ایران می‌دانست و ماموران موساد سال‌ها تلاش کردند او را بکشند و شکنجه کردند.
نقشه کشتن این شهید عزیز یک بار در سال 1396 با شکست مواجه شد تا اینکه در 16 آذر 1398 در منطقه آبسرد دماوند با نقشه رژیم غاصب صهیونیستی و با کمک پیشرفته ترین سلاح های هوشمند به شهادت رسید و به فیض عظیم دست یافت. شهادت در جوار حرم امامزاده صالح آرام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید