شهید چمران در لحظات حساس انقلاب جهادی وارد میدان شد.


ساعت: 18:42
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877893

کریمی گفت: رهبری در عرصه جهاد علمی و جهاد تبیین یکی از رسالت های مهم اساتید است و با توجه به اینکه دشمن به دنبال برگرداندن واقعیت ها، تخریب باورهای جوانان و دروغگویی در جنگ شناختی است، اساتید باید جوانان را تبیین کنند. از طریق جهاد «اهداف انقلاب را هدف قرار دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امشب در همایش بسیج به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت مصطفی چمران در جمع اساتید دانشگاه های استان در دانشگاه اراک اظهار داشت: شهید چمران هم در اندیشه و هم در عمل. کامل ترین الگو برای جوانان و جامعه امروزی است و ما نیازمند حضور این دانشمند برجسته در بین جوانان هستیم و جامعه و دانشگاه ها در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند.

وی با اشاره به پیام روز گذشته مقام معظم رهبری در همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید و تاکید بر مطالعه اخبار علمی، اجتهاد و تولید علم و گنجاندن آن در تقوا و اخلاق اساتید، گفت: چمران گفت: بسیار عاقل و مدبر و بسیج اساتید برای رسالتی که در این زمینه دارد باید در تبیین و ارائه شخصیت و شخصیت این شهید بزرگوار و تبیین بیانات رهبری پیشگام باشد.

سردار کریمی در تشریح بخشی از زندگینامه دکتر مصطفی چمران گفت: شهید چمران شناخت کافی از هدف و مسیر توحید و معاد داشت و به توانایی های خود واقف بود و معرفت واقعی داشت و انجام می داد و با در نظر داشتن این نیاز هجرت عقلانی. برای حرکت به جلو، شهید چمران علاوه بر پشت کردن به تمدن پوچ غرب، کوچ عقلانی هم کرده است.

وی افزود: شهید چمران همت فراوانی کرد و جز خدا و رضای الهی چیزی ندید و از این رو به نیاز اسلام به خوبی واقف بود و در راه تحقق آن گام های بلندی برداشت و مجاهدت کرد، همچنین ایستادگی و مقاومت از دیگر ویژگی های شهید چمران بود. برای رسیدن به رحمت عظیم الهی، زره سخت به تن کرد و دانشمندی شد که در بسیاری از امور صاحب نظر بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: شهید چمران با سرعت عمل و سبقت برای رسیدن به خیر و کمال و اقدام به موقع جلوتر بود و افق شهید چمران تمدن بود و هرگز از مسیر و خط ولایت منحرف نشد. همه وجود خود را وقف اسلام کرد و از ارزش های اسلامی در عرصه های علمی، نظامی، دفاعی و عرفانی دفاع کرد.

وی با بیان اینکه شهید چمران در لحظات حساس انقلاب جهادی وارد میدان می شود، افزود: امروز این فرمانده برجسته و دانشمند نخبه الگوی تمام عیار برای جوانان به ویژه دانشگاهیان و اساتید است.

سردار کریمی گسترش و ترویج فرهنگ بسیجی و جهادی در بین اساتید را یک ضرورت مهم خواند و گفت: اساتید بسیجی باید در گام دوم تربیت اساتید در تراز انقلاب اسلامی پیشرو باشند و در چارچوبی که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند حرکت کنند. سازمان های مختلف و رسالت بسیج معلمان تربیت افرادی چون شهید چمران است.

وی خاطرنشان کرد: رهبری در عرصه جهاد علمی و جهاد تبیین یکی از رسالت های مهم اساتید است و با توجه به اینکه دشمن به دنبال ابطال واقعیت ها، تخریب باورهای جوانان و دروغگویی در جنگ شناختی است، اساتید باید جوانان در جهاد را تبیین کنید «راه تحقق اهداف انقلاب را هدایت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید