شهید چمران; یک سیاستمدار زیرک و یک مبارز شکست ناپذیر در میدان جنگ


زمان: 07:27
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877414

بنیانگذار ستاد جنگ نامنظم که الگویی برای اساتید ایرانی شد.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان کرمان گفت: شهید چمران دانشمندی برجسته، عاشق و عارف پرشور، سیاست مداری با بصیرت و مجاهدت شکست ناپذیر در میدان جنگ بود، ترکیبی که به سختی می توان یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; امروز سی و یکمین روز از هورداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران روز بسیج اساتید اعلام شده است. امام خمینی (ره) درباره شهید چمران فرمودند: «او با عظمت و فداکاری در راه اسلام جان خود را فدا کرد که در هر دو جهان خود را بیمه کرد».

شهید چمران استاد صحنه بود

حسین اکبری فرد در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به اینکه 31 خرداد روز شهادت شهید مصطفی چمران را روز بسیج معلمی اعلام کرده است، گفت: سازمان بسیج اساتید در سال 1380 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد. علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمان ادامه داد: شهید چمران استاد تراز انقلاب اسلامی است و برای اینکه اقشار مختلف جامعه در کنار سایر اقشار اعم از دانش آموزان و کارکنان نقش آفرینی کنند بسیج است. معلمان تشکیل شده است.»

وی بیان کرد: ویژگی شهید چمران به عنوان یک دانشمند و استاد در تراز انقلاب اسلامی این است که در صحنه عمل قرار می گیرد. شهید چمران همانطور که باید به خوبی کار خود را به عنوان دانشجوی درجه یک در یک دانشگاه جهانی به پایان رساند.

اساتید؛ راه شهید چمران را ادامه دهید

اکبری فرد با بیان اینکه شهید چمران استاد عمل است، گفت: آنچه در دانشگاه های ما بیش از همه مورد نیاز است این است که اساتید صرفاً مباحث نظری را مطرح نکنند و دروس خود را در عمل ارائه نکنند، به عبارت دیگر علم دیگر مفید است. ، علمی که به درد جامعه می خورد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: اساتید علیرغم اینکه مطالعه می کنند و در جهت ارتقای دانش خود گام برمی دارند، سعی می کنند با مقاله نویسی از پشتوانه علمی خوبی برخوردار باشند. آنها همچنین باید در حل مشکلات جامعه فعال باشند. به خصوص امسال که عنوان سال از سوی رهبر معظم انقلاب «تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال» نامگذاری شد، نقش دانشگاه مهم است.

وی افزود: شهید مصطفی چمران همواره در صحنه های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ و صیانت از حقوق محرومان زحمات زیادی کشیده است و باید در این راه ادامه دهیم.

شهید چمران; قهرمان جوانان کمالجو است

اکبری فرد گفت: از ویژگی های اساتید می توان به دانشمندی تمام عیار، فردی برجسته، با استعداد، بی نام، منصف، اما شجاع و پیگیر اشاره کرد. اساتید مواضع انقلاب باید بتوانند به طور کامل از معیارهای انقلاب دفاع کنند.

عیسی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه شهید چمران قهرمان و نمونه دوران جوانی کمالجو بود، گفت: یکی از آقایان برجسته زمان ما شهید مصطفی چمران بود که شایسته شوالیه شدن در این دوران است.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان کرمان ادامه داد: شهید مصطفی چمران در رأس جایگاه علمی و دانشگاهی خود قرار داشت. اما از همه مال و دارایی دنیا گذشت و برای نجات مظلومین اسلحه به دست گرفت و جان خود را برای دفاع از عدالت و ایستادگی در برابر متجاوزان فدا کرد.

سیاست با بصیرت و مبارزه شکست ناپذیر در میدان جنگ

وی تصریح کرد: شهید چمران دانشمندی برجسته، عاشق و عارفی پرشور، سیاستمداری با بصیرت و مجاهدت شکست ناپذیر در میدان جنگ بود، ترکیبی که به سختی می توان مانند او را یافت. نبوغ علمی او به حدی است که اولین کسی بود که تمام سطوح تحصیلی را به پایان رساند.

مرادی گفت: شهید مصطفی چمران در دوران تحصیل در آمریکا به همراه چند تن از دوستان خود انجمن اسلامی دانشجویان را در آمریکا و کانادا تأسیس کرد که منشأ فعالیت های برانگیخته در آمریکا و اروپا شد.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان کرمان گفت: شهید چمران که از دوران کودکی به مبارزات سیاسی پرداخت، برای گذراندن دوره آموزش چریکی عازم مصر شد که در آن زمان مرکز مبارزه و آزادی در جهان اسلام و عرب بود. . رهبری جمال عبدالناصر.

مصطفی چمران از هر نظر استثنا بود

وی افزود: پس از گذراندن این دوره ها به لبنان رفت و به همراه امام موسی صدر نهضت امل را تأسیس کرد و شیعیان را که نیازمندترین مردم لبنان بودند سازماندهی کرد و برای تجهیز علمی جوانان شیعه مدارس و دانشکده هایی تأسیس کرد. «پرداخت های فنی، مذهبی، سیاسی و انتخاباتی.

مرادی با تاکید بر اینکه شهید چمران از هر جهت مستثنی است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی شهید مصطفی چمران به ایران آمد و تمام تجربیات علمی، فنی، سیاسی و نظامی خود را در خدمت انقلاب اسلامی قرار داد و نظامی در مناصب مختلف سیاسی به وظیفه خود عمل کرد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید