شور و شعور اربعینی در اصفهان جوشید/ وداع باشکوه نصف جهان با «استاد اخلاق»


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893179

مراسم ختم حضرت آیت الله شیخ محمدعلی ناصری امروز یکشنبه ششم شهریور 1401 با وجود اینکه قرار بود ساعت 9 صبح برگزار شود، میدان احمدآباد شاهد حضور مردمی برای شرکت در این تشییع بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ عالم بزرگوار و شایسته امام زمان (عج) آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی در سال 1309 در خانواده ای اهل زهد و تقوا دیده به جهان گشود. پدرش حاج شیخ محمدبکر ناصری دولت آبادی از زاهدان و علمای وارسته بود. آیت الله ناصری که از چهارده سالگی در حوزه علمیه نجف اشرف تحصیل کرده بود، پس از سالها به دستور استاد خود مرحوم آیت الله کشمیری به ایران بازگشت و در دولت آباد و اصفهان به تربیت افراد مستعد پرداخت و به تدریس پرداخت. فقه و اصول و تفسیر و اقامه جماعت و پاسخگویی به نیازهای مختلف مردم. خطبه ها و سخنرانی های این عالم بزرگوار از معنویت و معنویت خاصی برخوردار است و سخنان او که مورد علاقه اهل بیت و محبوبیت پیامبر اکرم عصر ائمه اطهار علیهم السلام است موجب سیری ارواح تشنه می شود. این عالم بزرگوار روز جمعه بر اثر بیماری به ملکوت اعلی پیوست.

مراسم ختم حضرت آیت الله شیخ محمدعلی ناصری امروز یکشنبه ششم شهریور 1401 با وجود اینکه قرار بود ساعت 9 صبح برگزار شود، میدان احمدآباد شاهد حضور مردم برای شرکت در این تشییع بود. این تشییع با حضور هیئت های مذهبی و موکب های اربعین و اهالی روستا از میدان احمدآباد آغاز و پس از عبور از خیابان بزرگمهر و سجاد در گلستان شهدا به پایان می رسد.


خبر خاکستری


2d0d286f 1e99 4519 9435 c49d77b0052c خبر خاکستری

اکنون شاهد حضور پرشور مردمی هستیم که از مسیرها و خیابان های مختلف دست به دامان بازماندگان می شوند.


خبر خاکستری

در مسیر تعزیه حسینی موکب هایی تشکیل و به عزاداران حسینی خدمات رسانی می کردند. موکب هایی که تا چند روز دیگر در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و در خدمت عاشقان امام حسین هستند.


f43edffb 005b 4d4c bbfe 868e54b3ccc0 خبر خاکستری


*تعطیلی کلیساهای ونک و بیت لحم به مناسبت درگذشت آیت الله ناصری

شهروندان ارمنی اصفهانی امروز به مناسبت درگذشت آیت الله ناصری کلیساهای خود را تعطیل کردند.

جمعیت زیادی میدان بزرگمهر را پر کردند. مردم با تندیس هایی از این استاد اخلاق به او ابراز علاقه می کنند و حتی افرادی با موهای خاکستری و مشکل در راه رفتن، برخی با ویلچر و برخی دیگر سوار بر موتور سیکلت در کنار خیابان های تشییع جنازه ظاهر شدند.


9b9ea6be 011a 421b 81bf b6ebc1119736 خبر خاکستری

سپس آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، نماز میت را بر پیکر آیت الله ناصری در میدان بزرگمهر اصفهان اقامه کرد.


خبر خاکستری


* آیت الله ناصری همیشه در متن انقلاب حضور دارند

حجت الاسلام احمد سالک بیان می کند: آیت الله ناصری شخصیتی بی عاطفه و موحد بود که شخصیت او هم در فقه و علم و دانش و هم در تفسیر و حدیث و هم در تربیت نیروها و شاگردان جوان ابعاد گوناگونی داشت.

این نماینده مردم در مجلس به بیان ابعاد دیگری از شخصیت این عارف ربانی پرداخت و از خدمات اجتماعی وی از جمله ساخت مسجد، درمانگاه، حوزه علمیه و… نام برد.

حجت الاسلام سالک در خصوص شخصیت انقلابی آیت الله ناصری، سخنان ایشان را یادآور شد: در حوادث زمانه و قیام هایی که پیش می آید، باید طرفدار ولایت و آقا باشید. [رهبر معظم انقلاب] توجه کنید» و ادامه داد: ایشان هم در زمان حیات امام خمینی – رحمه الله – و هم بعد از ایشان در زمان رهبر معظم انقلاب از مدافعان انقلاب اسلامی بودند.

وی با بیان اینکه آیت الله ناصری در عرصه مبارزه در مسیر انقلابی گری و دفاع از انقلاب اما با سبک و سیاق رفتار و عرفان خود هستند، تصریح کرد: مشکلاتی وجود داشت و بارها در جلسات خصوصی که با دوستان ایشان حضور داشتیم، نصیحت او برای تبعیت از ولایت حرف اول را می زد و همیشه در این صحنه حضور داشت.

این نماینده مجلس در ادامه تشریح شخصیت انقلابی آیت الله ناصری افزود: این استاد بزرگ حوزه علمیه اصفهان در تمام صحنه های انقلاب از جمله راهپیمایی های روز قدس، 22 بهمن و انتخابات تا جایی که وضعیت جسمانی اش بود، حضور داشت. قادر .

حجت الاسلام سالک ادامه داد: این عارفان خدا همیشه پشت نهضت انقلابی امام راحل (ره) ایستادند و از دفاع از انقلاب هراس داشتند و مانند برخی علما و شخصیت ها نبودند که در حاشیه ایستادند، بلکه حضورشان همیشه بود. در متن انقلاب احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مسجد منسوب به ایشان یعنی مسجد قمرزرین پایگاه پشتیبانی و پشتیبانی رزمندگان اسلام و تامین تجهیزات مورد نیاز در جبهه بود.

این نماینده آدار مجلس تصریح کرد: فقدان آیت الله ناصری ضایعه ای برای اسلام و جامعه بود و با رحلت ایشان به راستی هدیه الهی روز جمعه از دستان ایران به ویژه اصفهان گم شد و امیدواریم دوستان و شیفتگان ایشان تداوم داشته باشند. مسیر این دنیای باشکوه

موج مردم به سمت گلستان شهدا حرکت می کند و پیکر این معلم اخلاق وارد گلستان شهدا شد تا در قبر ابدی اش قرار گیرد.


47d50836 f319 443a a40e 312489789c67 خبر خاکستری

قدم به قدم مردم نصف جهان پیکر آیت الله ناصری را در فضای کربلا مشایعت کردند و اکنون نوبت وداع پایانی است و پیکر این عاشق امام زمان و ولایتمدار در گلستان شهدا آرام می گیرد. قبر او محل ملاقات دائمی عاشقان و عاشقان از عصر و زمان حضرت بقیة الله است.


خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید