شوک برای فوتبال ایران؛ تیم ملی از میزبانی محروم شده است

جلسه کمیته انضباطی فیفا برای بررسی وقایع دیدار تیم ملی ایران مقابل لبنان در ورزشگاه امام رضایی مشهد 10 شهریور برگزار می شود.

این آخرین دیدار تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2022 بود که در ورزشگاه امام رضا مشهد برگزار شد. تعدادی از بانوان برای تماشای این دیدار به ورزشگاه امام رضایی مشهد آمده بودند که اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند و برخی برخوردهای زنان با تماشاگران باعث ایجاد رسوایی هایی شد که کمیته انضباطی فیفا را نسبت به آن حساس کرد.

فیفا دو بار در این خصوص از فدراسیون فوتبال درخواست توضیح داده و اخیرا در مهلت تعیین شده از سوی فدراسیون فوتبال، این اتفاقات را بررسی و توضیحات را به کمیته انضباطی فیفا ارائه کرده است.

باید منتظر ماند و دید کمیته انضباطی فیفا در این مورد چه تصمیمی خواهد گرفت. جریمه و احتمال محرومیت ایران از میزبانی یکی دو بازی خانگی وجود دارد! این در حالی است که در ماه های اخیر فدراسیون فوتبال تلاش کرده است تا به الزامات فیفا در خصوص مسابقات لیگ برتر رسیدگی کند و اخیراً مقدمات حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر و در ورزشگاه آزادی فراهم شده است تا تماشاگران خانم نساجی نیز بتوانند. وارد دیدار با استقلال در ورزشگاه آزادی شد و برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران یک بازی نساجی در لیگ برتر را دید.

گفته می شود فدراسیون فوتبال در توضیحات ارائه شده استدلال کرده است که بازی ایران و لبنان نباید با حضور تماشاگران زن برگزار می شد و بلیت فروشی در این خصوص انجام نمی شد و حضور آنها در خارج از ورزشگاه امام رضایی در مشهد ناهماهنگ و خودجوش بود. اگر توضیحات فدراسیون فوتبال برای کمیته انضباطی فیفا قانع کننده باشد، ممکن است رای تعلیق برای فدراسیون فوتبال ایران در نظر گرفته نشود، اما با توجه به نحوه برخورد با تماشاگران زن، احتمال جریمه برای فوتبال ایران وجود دارد. فدراسیون.

دیدگاهتان را بنویسید