شکایت از آرایشگران زن/ قزوین جزو 5 استان برتر در مواجهه با تغییر کاربری است.

وی در خصوص موضوع شفافیت حقوق کارکنان کشور افزود: کارکنان دستگاه قضایی کمترین حقوق را دارند اما همچنان برای ارائه خدمات به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و این موضوع باید توسط روسای مختلف قوه قضاییه پیگیری شود. به ویژه رئیس قوه قضائیه.

دادستانی و انقلاب قزوین گفت: موضوع زمین و ارزش افزوده آن در سال های اخیر رشد فزاینده ای داشته است و قزوین به دلیل همجواری با استان های مرکزی و پایتخت از این قاعده مستثنی نیست.

قاسمی ادامه داد: شاید قوه قضائیه در رسیدگی به تخلفات اراضی و اراضی کشاورزی در مرحله اول پاسخگوی مستقیم نباشد; از آنجایی که نظام سلب آزادی برای این منطقه طراحی شده است، قوه قضائیه نیز به منظور پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عمومی وارد عمل شده است.

قزوین یکی از 5 استان کشور برای مقابله با تغییر مقصد است

دادستان و انقلاب قزوین گفت: استان قزوین یکی از ۵ استان مقابله با تغییر کاربری کشور است اما با توجه به وسعت این اراضی، سازمان های متولی بیش از پیش نیاز به تجهیز دارند.

قاسمی با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام شده برای تغییر کاربری گفت: اکنون شبکه ای به نام پنجره واحد زمین برای کنترل تغییر کاربری به صورت مکانیزه و ماهواره ای راه اندازی شده و قسوین پایلوت محسوب می شود. می تواند شکاف موجود در نیروی کار و امکانات را پر کند.

وی ادامه داد: مردم بومی، محلی و روستایی نیاز به نظارت بر تغییر کاربری و گزارش تخلفات دارند، در حالی که متاسفانه مواردی بوده که روستائیان و مردم محلی پای دلالان و واسطه ها را در روستاهای خود باز کرده و زمین های کشاورزی را تقسیم کرده اند که این امر مجازات.

قاسمی با اشاره به سامانه برخورد با تخلفات گفت: قوه قضائیه آمادگی دارد با کمک مردم از تغییر کاربری جلوگیری کند و با متخلفان برخورد کند. متأسفانه خلاء قانونی وجود دارد و تحریم‌ها برای تغییر کاربری ممکن است بازدارنده نباشد، زیرا در سال‌های گذشته قوانین بازیابی وجود نداشته است.

دادستان قزوین افزایش اجاره بها را اذعان کرد: اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد در حوزه اصناف و شرکت های تجاری خواهد بود.

وی گفت: بر اساس قانون، کار با متخلفان صنفی در حیطه وظایف سازمان جنایی دولتی است، بنابراین در صورت وجود شکایت در این زمینه بدون شک رسیدگی خواهد شد.

تشکیل بیش از 20 پرونده تخلف در حوزه آرایشگاه ها

قاسمی افزود: با توجه به اینکه قوه قضاییه یک نهاد عمومی است، در صورت بروز خسارت در زمینه افزایش اجاره بها، مردم می توانند به مراجع قضایی مراجعه کرده و تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گیرند، اما موضوع مجازات یا جزای نقدی متخلف مطرح نشده است. حل شد. جرم انگاری شده است.»

دادستان قزوین ملاک اطلاع رسانی قوه قضائیه را قانون دانست و گفت: قوه قضاییه تا قطعی شدن حکم قدرت انتشار اخبار را ندارد و از سوی دیگر برخی پرونده ها دامنه و حجم وسیعی را در بر می گیرد. مراحل مختلف رسیدگی و اجرای حکم قطعی به مردم اعلام می شود.

وی ادامه داد: همچنین برخی از پرونده ها خارج از حوزه صلاحیت استان بوده و در سطح کشور در حال اطلاع رسانی است که به نظر می رسد خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد و ممکن است قانونگذار برخی قوانین را تغییر دهد تا افکار عمومی در این زمینه مطلع شوند. روند تحقیق.”

قاسمی اذعان داشت: هر پروژه عمرانی نیاز به مطالعات کارشناسی دارد و روند پیشنهادی باید به تصویب شورای شهر برسد، بنابراین قوه قضائیه نمی تواند در همه پروژه ها مشارکت داشته باشد اما هر جا تخلفی گزارش شود سازمان بازرسی وارد کشور و استان می شود.

دادستان قزوین افزود: این موضوع در رابطه با زندان چوبیندر پیگیری شده است و حتی در سفر اخیر رئیس جمهور نیز جابجایی زندان از جمله مصوبات این بازدید بود که باید برای آن اعتباری در نظر گرفته شود. “

تعویض درب ورودی زندان Choobinder مستلزم از بین بردن موانع است

وی گفت: در حوزه تعویض درب زندان باید املاکی که در طرح است خریداری شود چرا که با تغییر درب زندان نمی توان حقوق مردم عادی را تضییع کرد بنابراین بحث جابجایی زندان مطرح شد. زندان به سطح ملی و تعویض درب ورودی زندان در دستور کار قرار دارد که نیازمند رفع موانع است.

قاسمی در خصوص آگهی های آرایشگاه ها در فضای مجازی گفت: اخیراً تغییراتی در ارشاد باعث شده تا کمیسیون مجوز آرایشگاه راه اندازی شود که بیش از 20 پرونده تخلف تشکیل و تعدادی به دادگاه ارسال شده است.

دادستان قزوین با اشاره به عدم نظارت متولیان و تشکل های صنفی در بحث تبلیغات آرایشگاه ها گفت: تخلف کنید.

وی افزود: در رابطه با تخلف اتحادیه آرایشگران جلسه ای با دادستانی حاکمیت و متولیان امر تشکیل شد که مشخص شد برخی از این اماکن فاقد پروانه کسب هستند و یا واحدهای پروانه دار تخلف می کنند. این موضوع در دستور کار قرار دارد و سعی می کنیم حوزه اطلاعاتی داشته باشیم.

قاسمی در خصوص ساختمان های خطرناک تصریح کرد: ایران یکی از کشورهایی است که قوانین، مقررات و مقررات سختگیرانه ای در رابطه با ساخت و ساز دارد و شاید در 4 دهه اخیر یکی از مترقی ترین قوانین را در حوزه ساخت و ساز داشته ایم، اما متاسفانه ما نظارت بدی انجام دادیم و بیشتر اتفاقات در آن منطقه بود.

دادستان قزوین با اشاره به وجود 70 ساختمان خطرناک در قزوین گفت: پس از وقوع این حادثه در کلانشهر آبادان، بازرسی و دادسرا برای رسیدگی به تخلفات در این منطقه حاضر شدند.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی ناامنی ساختمان ها در شهر به این دلیل است که شهرداری ها درآمدهای ثابتی ندارند بنابراین کنترل ضعیف و شلوغ است.

دستگیری و دستگیری قاتلان فراری در دستور کار قرار دارد

قاسمی افزود: عدم بهره برداری از ساختمان های تکمیل نشده در حال حاضر در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است، در حالی که متاسفانه بسیاری از ساختمان هایی که به بهره برداری می رسند در مرحله استحکام ساختمان دچار مشکل هستند، تخلف از مبحث. 100 کمیسیون یا عدم مجوز.

قاسمی ادامه داد: اگر راه و شهرسازی به عنوان یک نهاد عالی نظارت، سازمان نظام مهندسی، سازمان های مردم نهاد، شهرداری ها و فرمانداری و کارشناسان نظارتی به عنوان حوزه نظارتی به وظایف خود به درستی عمل می کردند، قطعا شاهد این مشکلات نبودیم. “

دادستان قزوین گفت: اکنون کمیسیونی متشکل از سازمان های مذکور فعال است و در این زمینه ورود کرده ایم و اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با پرونده قاتل فراری، پرونده به صورت غیابی مختومه و به دادگاه کیفری یک ارسال شد و دستگیری و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

قاسمی با اشاره به مشکلات شهر اقبالیه گفت: اقبالیه باید در خصوص تقسیمات کشوری تقسیم بندی شود تا در جایی که الان خلاء وجود دارد زیرساخت های قضایی، انتظامی و خدماتی راه اندازی شود. اما این موضوع بارها در جلسات شورای تامین استان برای اجرای تقسیم کشور به چند منطقه محمدیه و اقبالیه مطرح شده است.

70 ساختمان خطرناک در قزوین شناسایی شد

دادستان قزوین گفت: طرح های زیادی در مناسبت های مختلف در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم در اقبالیه اجرا می شود، اما این مهم باید با تشکیل دستگاه های قضایی، امنیتی، انتظامی و خدماتی به عنوان جمعیت بالای ۷۰ هزار نفر و پلیس راهور شود. مطمئناً نمی تواند خدمات خوبی به مردم ارائه کند.

وی در پایان با بیان اینکه ماهانه 4000 پرونده در دادگاه قزوین ثبت می شود، گفت: باید مسائل فرهنگی در کنار معیشت و مسائل اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، در این راستا همه نهادهای مسئول باید تلاش کنند چرا که پرونده قوه قضاییه بسیار گسترده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید