شیطنت و عیاشی درباریان باعث فساد اقتصادی شد.

ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802679

معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه ولیعصر رفسنجان:

مصطفی هادوی نژاد گفت: فساد درباریان وضعیت عمومی مردم را مخدوش می کند. و دیدند که پیشنهاد معیشت آنها نادیده گرفته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی هادوی نژاد، دانشیار مدیریت و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنج در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: اعضای رژیم پهلوی از ارتکاب علنی فساد دریغ نکرده اند.

دانشیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجانی گفت: فساد درباریان وضعیت عمومی مردم را مخدوش کرده، آلودگی اعضای دربار و نفوذ آنها در وزارتخانه های اقتصادی باعث اظهار نظر برخی از اندیشمندان اقتصادی شده است که در برخی موارد نتیجه آن است. دستاوردهای علمی و پیشنهادی خود را برای امرار معاش مردم مغفول دیدند.

هادوی نژاد افزود: متفکران اقتصادی به خوبی مشاهده کرده اند که بسیاری از دست های آشکار و پنهان عوامل مفسد باعث شکست برنامه های اقتصادی می شود و مشاهده ما از آن زمان این است که وضعیت اقتصادی بسیار ناسالم و ضعیف بوده است.

وی تاکید کرد: یک عامل ناراحت کننده و شرم آور برای وضعیت اقتصادی کشور در دوره های مختلف که کشور ما را تحت الشعاع قرار داده و اکنون نیز وابستگی شدید اقتصاد کشورمان به نفت است. متأسفانه مستی و عیاشی درباریان سخنان خود شاه و تلاش او برای معرفی ایران به عنوان کشوری ثروتمند و ژست های بین المللی، بند ناف اقتصاد را با نفت و فروش آن پیوند زد.

دانشیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجانی اذعان داشت: وجود نفت در ایران باعث شده تا شاه ایران با حمایت های خود هیچ تلاشی برای احیا و گسترش صنایع، صنایع و خدمات کشاورزی و دامپروری نداشته باشد و باعث رشد این عوامل شده است. یکی از اولویت های کشور است: «این کم توجهی و دریافت پول از فروش نفت که به یکباره در یک منطقه افزایش قیمت قابل توجهی داشت، خسارات و کتاب های بی شمار درباریان را به همراه داشت.

وی افزود: هیچ برنامه ای برای درآمد حاصل از فروش نفت وجود نداشت و حتی صندوق ذخیره ای وجود نداشت که ایران عملاً برای رفاه عمومی گام یا برنامه ای بردارد و مازاد خود را در بخش های ارزش افزوده سرمایه گذاری کند. عرصه را باید برای درآمد پایدار کشور نادیده گرفت.

هادوی نژاد با بیان اینکه منابع ملی به راحتی هدر می رود، گفت: از سوی دیگر متأسفانه برخی روابط مسالمت آمیز و سیاسی با برخی از صاحبان طلا در جهان به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا باعث شده کشور ما را به خود اختصاص دهد. منافع اقتصادی و حتی کمک های مالی سنگین به برخی از این کشورها ارائه می کند.

دانشیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجانی تاکید کرد: کمک های مالی برای انگلیس، سوئد و آمریکا و… در حالی که کشور خودمان ایران دوران سختی و سختی را می گذراند و مردم ما در حالی که خودشان نیازمند کمک هستند، دولت سختی های مردم را درک نکردند و منافع ملی به خاطر آشپزی هدر رفت. پهلوی دوم

وی افزود: دانشگاه‌های ما ارتباط جدی با مراکز تصمیم‌گیری اقتصادی نداشتند و دانش ما از اقتصاد دانش بومی مبتنی بر پتانسیل و درآمد داخلی نبود و دانش ما مولد نبود، اما در غرب هر آنچه ایران نیاز داشت ساخته شد. و به ایران داده شد.«واردات و مورد استفاده قرار گرفت و ویژگی های اقتصادی ایران و زندگی ما را نداشت.

هادوی نژاد در پایان گفت: ما هنوز تا حدودی از این نقیصه تاریخی رنج می بریم و متاسفانه دانشگاه های ما هنوز نتوانسته اند این نقیصه را برطرف کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید