صادرات برق ایران به ترکیه


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1899101

وزیر نیرو گفت: با سرمایه گذاری طرف ترکیه ای در شهر وان این کشور به زودی امکان فروش برق ایران به ترکیه فراهم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر محرابیان در سفر یک روزه خود به ترکیه با فاتح دونموز وزیر انرژی و منابع طبیعی و وحید کریشی وزیر کشاورزی و جنگلداری در آنکارا پایتخت این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی مهمترین محور مذاکرات با وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه را عنوان کرد و گفت: در خصوص مسائل آبهای مشترک و رودخانه ارس کمیسیون دائمی برای بررسی مشکلات رودخانه تعیین شد که ارس باید تشکیل شود. و موضوعات مورد علاقه دو طرف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر نیرو با توجه به آغاز موثر مذاکرات فنی و اجرایی در خصوص مسائل مشترک آب، تصریح کرد: مقرر شد اولین جلسه کمیته بررسی فنی مسائل مشترک آب در ماه اول سال آینده در تهران برگزار شود.

محرابیان پس از چند ساعت گفت‌وگو با وزرای ترکیه، خاطرنشان کرد: با اشاره به توافق‌نامه‌هایی برای انتقال برق از ایران به ترکیه، اخیراً با سرمایه‌گذاری طرف ترکیه‌ای در شهر وان این کشور، تسهیلاتی که اجازه می‌دهد. مبادله برق از ایران به ترکیه به صورت پشت به پشت ایجاد شد.

وی افزود: بر اساس توافق با وزارت نیرو ترکیه، با نصب و آزمایش این تاسیسات، به زودی امکان فروش برق ایران به ترکیه و کسب سود از بازار صادراتی این کشور فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید