صادرات بیش از 11 میلیون و 319 هزار کیلوگرم فرآورده های خام دامی از استان اصفهان / رشد 500 درصدی صادرات از مبدا استان


ساعت: 12:11
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887581

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان:

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: صادرات لبنیات در چهار ماهه امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته 500 درصد افزایش داشته است. در چهار ماهه نخست سال گذشته یک هزار و 777 تن لبنیات صادر شد و امسال این میزان به 5 هزار و 200 تن رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا موسوی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: در چهار ماهه نخست امسال 11 میلیون و 319 هزار و 672 کیلوگرم فرآورده خام دامی از استان اصفهان صادر شد که ارزش این محصولات 12 میلیون و 127 هزار است. 903 دلار

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: رتبه نخست صادرات مربوط به محصولات لبنی است که شامل پنیر، شیرخشک، خامه، کره، پودر آب پنیر و غیره است که 5200 تن است. فرآورده های شیر در این چهار ماه از استان اصفهان صادر شد.
وی با بیان اینکه 3 هزار و 971 تن پودر گوشت از ضایعات مرغداری صادر شد و رتبه دوم صادرات فرآورده های خام دامی استان اصفهان را به خود اختصاص داد.
موسوی با بیان اینکه در این مدت اقلام مختلفی صادر شد، گفت: یکی از این اقلام ماهیان زینتی است که در چهار ماهه امسال 127 هزار و 900 قطعه ماهی زینتی به ارزش 345 هزار دلار صادر کردیم.

سیدرضا موسوی ادامه داد: پرندگان زینتی، شترمرغ، جوجه شترمرغ، جوجه بوقلمون، تخم مرغ تخمگذار، تخم مرغ، تخم شترمرغ، پوست تخم شتر مرغ، پودر ماهی، پر شترمرغ از سایر اقلام صادراتی بوده است.

وی گفت: ماهی و میگو تازه، کره و پودر جوجه کشی، خامه استریل، خامه پاستوریزه، شیرخشک، کنسانتره شیر، پنیر، پودر آب پنیر، موم زنبور عسل، پای مرغ، مرغ منجمد، مکمل های خوراک دام و عسل که تنوع بسیار خوبی برای صادرات

موسوی افزود: صادرات لبنیات در چهار ماهه نخست امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته 500 درصد افزایش داشته است. در چهار ماهه نخست سال گذشته یک هزار و 777 تن لبنیات صادر شد و امسال این میزان به 5 هزار و 200 تن رسید.
موسوی ارزش صادرات را در چهار ماهه نخست سال گذشته هشت میلیون و 718 هزار دلار و در چهار ماهه امسال 12 میلیون و 127 هزار دلار عنوان کرد و گفت: به کشورهای مختلف از جمله روسیه. ارمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان، عراق، افغانستان، قطر، ترکیه، کویت، کنیا و بسیاری از کشورهای دیگر محصولات خام دامی را از استان اصفهان صادر می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید