صادرات دام زنده معاف می شود/ کاهش 20 درصدی جوجه ریزی در استان


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878031

صفری گفت: صادرات دام در نظر گرفته شده است و با توجه به انباشت دام در استان سهمیه خوبی از این تصمیم گرفته خواهد شد و در صورت آزادسازی صادرات شیر ​​نیز مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; صفری رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و خصوصی در اتاق بازرگانی اراک گفت: در خرداد ماه امسال 2 میلیون و 550 هزار قطعه جوجه در استان جوجه ریزی شد که نسبت به اردیبهشت 3 درصد کاهش داشته است. البته میزان جوجه ریزی در کشور در خردادماه نسبت به اردیبهشت 16 درصد کاهش داشته است.

صفری گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 20 درصدی جوجه کشی در روستاها هستیم.

وی ادامه داد: با وجود این کاهش جزئی، مشکلی در روستاها وجود ندارد و حتی با مازاد مواجه هستیم، اما در تیرماه نگران هستیم زیرا در خرداد واحدهای تولیدی وجود داشت، اما در تیرماه ذخیره ای وجود نداشت و باید تسهیلات را تا ارائه تسهیلات.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تاکنون 4 هزار میلیارد تومان از 15 هزار میلیارد تومان مصرف شده و رتبه هفدهم کشور را داریم. اگرچه بهتر است در این مدت به گارانتی ها بسنده کنید و از استعلام صرف نظر کنید.

صفری خاطرنشان کرد: آزادسازی صادرات دام برنامه ریزی شده و با توجه به انباشت دام در استان سهمیه خوبی از این تصمیم گرفته خواهد شد و در صورت آزادسازی صادرات شیر ​​نیز مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید