صحنه های رشادت و اتحاد ملت ایران در سیل اخیر دیده شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در آیین ساخت منازل مسکونی برای مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای آهنگران فراخان گفت: 24 استان کشور درگیر بحران هستند. سیل و در استان مرکزی نسبت به استان های دیگر تلفات جانی زیادی نداشت و آنچه مهم است بله مدیریت خوبی بود که در اکثر استان ها انجام شد، اطلاع رسانی و مدیریت خوبی در استان مرکزی و مسئولان و بسیج انجام شد. نیروهای سپاه پاسداران و نیروهای جهادی هلال احمر در سراسر کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: این سیل که در کشور ما اتفاق افتاد اگر جای دیگری بود قربانیان زیادی می داد که حاصل مدیریت خوب است که قبل از سیل اطلاع رسانی خوبی صورت گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در این حوادث صحنه هایی از رشادت و انسجام در بین ملت ایران به وجود آمد، مردم در گام اول اتحاد و انسجام خوبی داشتند.

نامی با بیان اینکه روستای آهنگران منطقه کشاورزی است و قنوات و کانال های آب شرب بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: خوشبختانه زیرساخت های آب، برق و گاز در روستا وصل شده است اما در برخی استان ها وضعیت بسیار سخت است و مناطق کشور بودند.

وی با تاکید بر اینکه اگر حکمرانی خوب، همت والای مردم، نیروهای بسیج و هلال احمر و حمایت مردم نبود، کار دشوارتر می شد، گفت: قنات ها و کانال های آب و پس از آن مزارع کشاورزی. و خانه هایی که ویران شده اند بازسازی خواهند شد و مردم نگران مشکلات اعتباری هستند نه پول.

فرزاد محالث الائمه استاندار مرکزی نیز گفت: حضور نیروهای جهادی، خدماتی و پشتیبانی که تعداد آنها برای چند ساعت یک و نیم برابر جمعیت روستا بود، مدیریت خوب سیل و کاهش خسارات سیل را در پی داشت. مناطق سیل زده استان و بیش از 300 مورد در این ایام گروه جهادی به روستای سیل زده آهنگران خدمات رسانی کردند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ارزیابی و اقدامات امدادی و تعمیری در حال انجام است و امداد رسانی توسط گروه های جهادی، بسیج و نیروهای انقلابی جای تقدیر و تشکر دارد.

مجید مومنی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز در حاشیه بازدید از روستای آهنگران گفت: 46 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در سیل روستای آهنگران متضرر شدند. و خانه هایشان به مدت یک هفته پاکسازی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید