صدور دستور تخلیه برج تجاری خلیج فارس قزوین. حرکت عاقلانه، اما خیلی دیر!

محمد قاسمی، دادستان سپاه قزوین و در تشریح این خبر گفت: به منظور شناسایی ساختمان های خطرناک و بر اساس تحقیقات کارشناسی و تخصصی، دستور تخلیه برج تجاری خلیج فارس قزوین برای پیشگیری از وقوع جرم صادر شده است. احیای حقوق عمومی و ابلاغ به شهرداری قزوین.»

وی افزود: این برج در قسمت های مختلف دارای مشکلات جدی است و نکات ایمنی در سازه به درستی رعایت نشده است و به دلیل مکاتبات انجام شده باید در اسرع وقت این برج تخلیه شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: تذکرات لازم به مالک و سازنده برج برای رفع ایرادات و رفع ایرادات ایمنی داده شده و بدون شک پس از تخلیه و تا رفع کامل این عیوب از برج جلوگیری می شود. از عملیات

قاسمی هشدار داد: ساکنان، مالکان و مستاجران واحدهای این برج تجاری برای رفع عیوب و مشکلات ایمنی باید سریعاً دکل را تخلیه کنند.

67f29bfd 6c9d 48d8 a3c8 ef98108f6347 خبر خاکستری


رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین: بارها به صاحبان برج خلیج فارس تذکر داده ایم.

کدیر موسیحانی، رئیس آتش نشانی شهرداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به وجود 70 ساختمان بلندمرتبه در قزوین گفت: حدود 80 درصد از این ساختمان ها به دلایل مختلف برای تکمیل کار اقدام نکرده اند.

وی افزود: این ساختمان ها با کارکرد تجاری، اداری و مسکونی ساخته و به بهره برداری رسیده اند و پایان کار به معنای بی توجهی به برخی موارد و اصول ایمنی است.

موسیحانی اضافه کرد: سازمان آتش نشانی بارها تذکری مبنی بر رعایت نکردن نکات ایمنی به مالک برج خلیج فارس ارسال کرده است که مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ، پس از وقوع حادثه در کلانشهر آبادان حساسیت به بلندمرتبه ها افزایش یافته و اخیرا استاندار قزوین با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در سازه ها دستور شناسایی را صادر کرده است. از سازه های خطرناک

چند روز پیش رئیس سازمان نظام مهندسی و مقررات ملی راه و شهرسازی قزوین ساعت 20 در گفت و گو با صدا و سیمای قزوین از خطرناک بودن 70 ساختمان بلندمرتبه در استان خبر داد.

در جدیدترین اقدام روز گذشته نامه ای به پایگاه خبری صبح قزوین رسید که در آن شهردار قزوین از مالکان و ساکنان برج خلیج فارس خواست تا هر چه سریعتر این برج را تخلیه کنند.

a1d14191 9266 4d0f a34d 5afb6b16fefe خبر خاکستری


شهردار قزوین: برج خلیج فارس پایانی ندارد

مهدی صباغی ساعت 20 در گفت و گو با صدا و سیمای قزوین در این خصوص گفت: تدابیر ایمنی و امنیتی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که امروز در اولویت دولت قزوین قرار دارد.

وی افزود: متاسفانه برخی سودها در ساخت و ساز رعایت نکات ایمنی را نمی کند و این امر جان شهروندان را به خطر انداخته است. ما قصد داریم از این اقدامات غیرقانونی جلوگیری کنیم و به کسی در این مسیر اطمینان ندهیم.

شهردار قزوین گفت: استانداردهای اصلی در برج خلیج رعایت نشده و با وجود تذکرات لازم، کار قبل از اخذ مجوز به مصرف کنندگان تحویل داده شد.

صباگی افزود: با وجود اینکه برج خلیج فارس با مشکلات ساختمان کلانشهر مواجه نیست، اما در این ساختمان تخلفاتی از جمله رعایت نکردن آسانسور، سازه های ایمنی و امنیتی و اطفای حریق وجود دارد و برخی نیز عدم رعایت آن. ساختارهای استاندارد به آن اضافه شده است.”

وی با بیان اینکه برج خلیج فارس پایانی ندارد، اذعان داشت: نمونه هایی از تخلفات در این برج در سازه های دیگر وجود دارد که با جدیت برخورد خواهد شد.

شهردار قزوین با اشاره به وجود 70 ساختمان بلندمرتبه خطرناک در قزوین گفت: تمامی مالکان و استفاده کنندگان از این ساختمان ها تذکرات لازم را دریافت کرده اند تا ظرف یک هفته اقدامات لازم را انجام دهند و نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

صباقی ادامه داد: با حمایت قوه قضائیه و نیروی انتظامی این قدرت را داریم که از خلأهای ایمنی در سازه های خطرناک جلوگیری کنیم. آنها را ببندید و ببندید.

وی بیان کرد: تمامی مالکان و بهره برداران ساختمان های خطرناک، با وجود اطلاع از عدم صدور پروانه کار، به صورت غیرقانونی این ساختمان ها را طی قراردادی واگذار کردند. این اولین بار است که این اتفاق می افتد و باید جدی گرفته شود.

شهردار قزوین گفت: تصمیم گرفتیم مصوبه ای را در شهرداری قزوین به تصویب برسانیم که بر اساس آن از این تاریخ به بعد هر ساختمانی برای رسیدن به مرحله بهره برداری علاوه بر داشتن پروانه پایان کار نباید دارای نقص ایمنی نیز باشد. و باید استانداردهای لازم را داشته باشد در غیر این صورت اجازه بهره برداری داده نخواهد شد.

به گزارش صبح قزوین؛ تصمیم مسئولان و متولیان امر برای برخورد با متخلفان در حوزه ساخت و ساز و پیشگیری از حوادث مانند کلانشهر آبادان قابل تقدیر است، اما به نظر می رسد این اقدام باید در زمان مناسب و قبل از بهره برداری و اسکان ساکنان انجام شود. اقدام به موقع و به موقع می تواند باعث افزایش کارایی و رضایت شهروندان شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید