ضرورت نهضت سواد رسانه ای در خانواده ها محسوس است/ لزوم آشنایی با سواد رسانه ای در خانواده

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود ایازی در گفت و گو با کُردتودی درباره اهمیت سواد رسانه ای در جامعه گفت: واقعیت این است که رسانه ها با روان و ذهن انسان کار می کنند که شاید هیچ وقت متوجه عمق آن نشویم، تاثیر رسانه ها گاهی تقلید می شود. ” و مدلینگ اغلب آنقدر نرم و ناخودآگاه است که افراد کمی متوجه آن می شوند، بنابراین سواد رسانه ای به ما می آموزد که در مواجهه با رسانه ها چه چیزی به دست می آوریم و چه چیزی را از دست می دهیم، به عبارت دیگر، در مواجهه با زمان و آنچه صرف می کنیم و چه می کنیم. گرفتن؟

وی افزود: نیاز به نهضت سواد رسانه ای در خانواده ها احساس می شود و باید از طریق سمینارها تلاش کنیم با استفاده از اساتید متخصص در این زمینه دانش رسانه ای خانواده ها را افزایش دهیم.

ایازی گفت: تأثیر رسانه ها در همه سطوح خانواده اجتناب ناپذیر است و ما باید با رسانه ها همگام باشیم. رسانه ها را در خانواده ها توسعه دهید، سواد رسانه ای را به والدین و فرزندان آموزش دهید.

وی تصریح کرد: مهارت های سواد رسانه ای که مانند ماهیچه های بدن ما هستند، هر چه بیشتر آنها را تمرین دهیم قوی تر می شویم و قدرت بدنی بیشتری به دست می آوریم و بدون تمرین در واقع این مهارت ها روز به روز ضعیف تر می شوند، شاید در کل. فرمول سواد رسانه نوعی مهندسی معکوس است، یعنی همه چیز به جای فرستنده از من شروع می شود.

ایازی ادامه داد: این تصور وجود دارد که سواد رسانه ای به دنبال ایجاد حمایت در مخاطب است، نه به هیچ وجه، سواد رسانه ای حمایت ایجاد نمی کند، بلکه مخاطب را آماده و تجهیز می کند و اساس سواد رسانه ای در این امر تحویل است. نه مصونیت

وی افزود: هدف از آموزش سواد رسانه ای جمع بندی، جمع بندی و ترویج آن در بین تمامی اقشار جامعه است، یعنی. از کودکان گرفته تا سالمندان و این با بحث های تخصصی با یک مخاطب خاص متفاوت است.»

ایازی با اشاره به لزوم معرفی سواد رسانه ای در خانواده خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه ما در صفحه خانواده و سلامت این است که خانواده ها را از اهمیت تاثیر فیلم ها، سریال ها و حتی کارتون هایی که کودکان و نوجوانان در معرض آن قرار می گیرند آگاه کنیم. خانواده ها باید محدودیت تماشای تلویزیون و ممنوعیت برخی فیلم ها را به یک موضوع تشریفاتی برای فرزندانشان تبدیل کنند و از تشریفات به افزایش آگاهی والدین از قدرت رسانه ای و سواد رسانه ای تبدیل کنند. مردم فعال می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید