ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی در ماه محرم/حماسه عاشورا انسجام و وحدت را به همراه دارد.


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888170

حجت الاسلام انصاری راد بر ضرورت حل معضلات فرهنگی و اجتماعی در ماه محرم تاکید کرد و گفت: حماسه عاشورا است که جامعه را به حرکت در می آورد و همه افراد جامعه را متحد می کند و انسجام، وحدت و یکپارچگی را به ارمغان می آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در اولین جلسه ستاد مهرواره بنور اظهار داشت: پرچم عزای امام حسین علیه السلام در استان هرمزگان برافراشته شده است مردم در مراسم عزاداری فعالان شرکت می کنند و از آن جا». آنها از فضای مذهبی و مذهبی ایجاد شده در این ایام برای گرامیداشت یاد اباعبدالله حسین و یاران بزرگوارش بهره می برند.

وی ادامه داد: بنابراین باید به آن شور و شعور و تدبیری که در هیئات مذهبی مشهود است احترام بگذاریم. حال و هوای کنونی، فضای حسینی و عاشورایی است، باید بتوانیم بیش از آن فرصت های خوبی که در این روزها و شب ها به ما ارائه می شود، از گذشته بسازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین گفت: در دهه اول محرم علاوه بر بزرگداشت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، باید به سایر مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز پرداخته شود و مورد غفلت قرار نگیرد. اگر چه همه این مضامین مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، مسجد، خانواده به نوعی با فرهنگ عاشورا مرتبط است، اما به این معناست که ما همه این مضامین، عناوین و مفاهیم را با نهضت عاشورا مرتبط می کنیم و همه در محدوده عاشورا قرار می گیرند. حماسه

حجت الاسلام انصاری راد افزود: حماسه عاشورا است که جامعه را به حرکت در می آورد و همه افراد جامعه را به هم پیوند می دهد و انسجام، وحدت و یکپارچگی را به ارمغان می آورد، پس اگر از عفاف، حجاب و دیگر مفاهیم فرهنگی و اجتماعی است، همه اینها باید. همراه با فرهنگ و حماسه عاشورا تبیین و نوشته شود.

وی بیان کرد: در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی اکثر طرح های فرهنگی و اجتماعی در قالب جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی با جهت گیری مذهبی و جذابیت برای آحاد جامعه و همچنین «رویداد بانور» انجام می شود. که در سطح ملی اعلام شد طرحی جدید و جدید است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: تاکنون محفل اهالی منطقه حمدال و مهوراه اوج در استان برگزار شده است و مهوراه بانور نیز در ادامه همین مهوراه است که قرار است در محل سطح جامعه با محوریت مسجد و بازیگران اصلی آن زنان هستند.

انصاری راد با بیان اینکه استان هرمزگان در مهرواره های گذشته خوش درخشیده بود، گفت: مردم شهرستان بندرعباس و سایر شهرستان های تابعه در این مهرواره ها شرکت کردند و رتبه کشوری را کسب کردند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی اذعان داشت: مهرورا اوج و بخشداری همدل نشان داد که استان هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی دارد بنابراین باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید