ضعف نمایش مهم ترین شکست تئاتر دفاع مقدس البرز است


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913677

فتحی گفت: ضعف نمایش یکی از آسیب های تئاتر حراست البرز است که نویسندگان از مضامین تکراری برای نمایش های خود استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی فتحی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار « تیتریک » گفت: 2 نمایش «ماه و می» و «به زبان دیگر خواب می بینم» وارد بخش نمایش های صحنه ای و خیابانی جشنواره تئاتر استانی بسیج شدند. .

وی ادامه داد: هر دو اثر درباره دفاع مقدس و جبهه مقاومت است و متن های آنها در جشنواره سردار اسامانی و تئاتر فجر نیز برگزیده شده است.

فتحی افزود: گنجینه حراست مملو از مضامین ناب است و نمایشنامه نویسان باید از ادبیات حراست برای مضامین خود استفاده کنند.

این هنرمند تصریح کرد: تماشاگران از نمایش هایی با موضوع دفاع مقدس استقبال زیادی می کنند و من حدود 20 سال است که در این حوزه تئاتر تولید و اجرا می کنم چون می دانم مردم تشنه این آثار هستند.

وی گفت: جشنواره تئاتر بسیج فرصت مناسبی برای نمایش مضامین گرانبهای انقلاب است و در اولین روز اجرا شاهد پتانسیل بالای این هنر در استان بودم.

فتحی با بیان اینکه هنر اجرای دفاع مقدس در البرز به 8 سال دفاع مقدس برمی گردد، ادامه داد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس در البرز نیز برای ایجاد روحیه در خط مقدم نمایش هایی را اجرا کردند و اکنون پس از 42 سال ارزش گذاری شده است. تئاتر به اوج خود رسید.

این هنرمند تاکید کرد: بهترین راه برای انتقال فرهنگ پاسداری به آینده زبان نمایش است چرا که نسل جوان به خوبی با این هنر ارتباط برقرار می کند.

وی افزود: ضعف نمایش یکی از کاستی های تئاتر دفاع مقدس البرز است که نویسندگان از مضامین تکراری برای نمایش های خود استفاده می کنند.

فتحی در خاتمه خاطرنشان کرد: متأسفانه سالن های نمایش حراست مقدس تنها در مناسبت های خاص در این منطقه به نمایش گذاشته می شود و باید زمینه نمایش آن در طول سال در استان فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید