ضوابط ازدواج نیاز به بازنگری و اصلاح دارد / نظارت و نظارت بر حسن اجرای قانون توسط قوه قضائیه


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878201

آیت الله مدرسی امام جمعه موقت یزد نظارت بر حسن اجرای قانون را از وظایف مهم قوه قضائیه دانست و گفت: نظارت بر حسن اجرای قانون باید توسط قوه قضائیه نظارت و انجام شود تا مردم بدانند که عدالت در هر شرایطی محقق می شود…

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمدرضا مدرسی در نماز جمعه یزد با اشاره به تقوا در زندگی گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند خداوند متعال برای شما حدی قرار داده و نباید از این مرزها عبور کنید. ; کارها را بر خود واجب کن و از آنها غفلت نکن و به این سنت ها عمل کن. همچنین کارها را بر خود حرام کنید تا تجاوز به مقدسات نکنید. همچنین در این موارد کارها را واجب یا حرام نکنید.

وی بیان می‌کند: اسلام سنت‌های بزرگی را بر اساس معیارهایی بنا کرده است که جز خداوند قدرت درک آن را ندارد و ما می‌توانیم با وجود پیشرفت‌هایی که صورت گرفته تا حدی به اسرار احکام و عبادات پی ببریم. در علوم مختلف ساخته شده است.» باز هم ما قادر به درک یک سری اسرار الهی نهفته در احکام اسلام هستیم.

عضو وکیل شورای نگهبان با تاکید بر توجه بیشتر به روایات و احکام دین مبین اسلام، گفت: یکی از موضوعاتی که توجه به سنت ها بسیار کم است، بحث ملاک انتخاب همسر، ازدواج و تولد است.

مدرسی افزود: برخی معیارها معیارهایی هستند که مانع از ازدواج می شوند و باید در نظر داشت که معیار اصلی ازدواج ایمان و تقوا است و معیارهای نامناسب باید اصلاح شود.

وی تسهیل معیارهای ازدواج و توجه بیشتر به معیارهای تعیین شده از سوی خداوند و ائمه را راه حل بهبود شرایط دانست و گفت: آمار منتشر شده از افراد مجرد متاهل نشان می دهد که ملاک های ازدواج نیاز به تغییر و پرداخت دارد. توجه بیشتر به معیارهای دین مبین اسلام و ائمه اطهار.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به توطئه دشمنان در ترور مقام معظم رهبری و حادثه دردناک ۷ تیر و شهادت افراد برجسته ای همچون آیت الله بهشتی و یارانشان گفت: محقق خواهد شد.

مدرسی خواستار حضور قضات و قوه قضائیه در این نظام برای برقراری عدالت در جامعه شد و گفت: برقراری عدالت در هر شرایطی و تحت هر شرایطی باید اعمال شود و قضات محترم بتوانند بدون از دست دادن هیچ یک از آن عدالت را اجرا کنند. کمی به راست مظلوم کوشا باش.

وی افزود: روایت داریم که مقام قضاوت فقط برای پیامبر و وصی است. و قضات ما در این سمت توسط ولی فقیه منصوب می شوند که نشان دهنده اهمیت این سمت و اعمال عدالت و قضاوت صحیح است.

امام جمعه موقت یزد نظارت بر حسن اجرای قانون را یکی از وظایف مهم قوه قضائیه دانست و گفت: نظارت بر حسن اجرای قانون باید توسط قوه قضائیه نظارت و به خوبی انجام شود تا مردم بدانند که عدالت موجب شده است. تحت هر شرایطی به دست آمده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید