طرح ارزشیابی معلمان قطعا تا پایان سال اجرایی می شود


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897049

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بیش از 13-14 سال است که سر معلمان را می زنند. دولت سیزدهم تصمیم گرفت که این نظام رتبه بندی به بهترین شکل ممکن انجام شود. مطمئناً تا پایان سال معلمان به حق خود در این زمینه خواهند رسید و این کار انجام خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم طرح جهادی اعزام تجهیزات به هنرستان های البرز که روز سه شنبه 31 شهریورماه برگزار شد، با اشاره به اینکه اینجا مرکز توسعه آموزش و پرورش است و می تواند پایه های توسعه همه جانبه هر کشوری است و از سوی دیگر به تعبیر امام تعلیم و تربیت عبادت است. این رشته افرادی را تربیت می کند که گاهی به برکت تعلیم و تربیت دستخوش تغییرات و رشد می شوند و در جمهوری اسلامی ایران این امر بسیار مؤثرتر است.

وی افزود: به فضل الهی حدود 16 میلیون دانش آموز در کشور سال تحصیلی را آغاز کرده اند که از این تعداد 550 هزار دانش آموز در البرز هستند.

مرتضوی با بیان اینکه دولت سیزدهم بستر تحول آموزش و پرورش را در ساختار تحولی خود گذاشته است، تصریح کرد: در این زمینه به نظر می رسد دو موضوع نیاز به توجه ویژه دارد. آموزش مبتنی بر دانش منجر به افزایش بهره وری می شود و موضوع دوم آموزش اشتغال محور است. برای دستیابی به این مولفه، تحول باید نیروی حیاتی معلمان باشد تا تحول در دانش آموزان نیز ایجاد شود که هم در آموزش و هم در مسائل آموزش عالی به آن پرداخته می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه نزدیک به 50 درصد دانش آموزان در هنرستان ها و رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند، گفت: این امیدوار کننده است. همچنین وجود مراکز مهارت آموزی در کنار کارگاه و شغل پس از تحصیل نوعی سرمایه گذاری کلان است که منجر به افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه و افزایش بهره وری می شود.

مرتضوی ادامه داد: امروز تجهیزاتی به ارزش 81 میلیارد تومان برای تحویل به هنرستان ها آماده شده که کار بزرگی است. نگاه حکومت به فرهنگ از آموزه های دینی و رهنمودهای ائمه و رهبران نشأت می گیرد.

وی با بیان اینکه این دولت کمبود کلاس و فضای آموزشی را مایه شرمساری می داند افزود: یکی از مهم ترین مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه آموزشی محقق شد. مبلغ 500 میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای آموزش و پرورش البرز تعیین شد که رشد خواهد کرد. 200 مدرسه به بهره برداری رسیده و خیرین در حال برنامه ریزی برای ساخت 1000 کلاس درس هستند که کاری قابل تقدیر است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: بیش از 13-14 سال است که سر معلمان را می زنند. دولت سیزدهم تصمیم گرفت که این نظام رتبه بندی به بهترین شکل ممکن انجام شود. مطمئناً تا پایان سال معلمان به حق خود در این زمینه خواهند رسید و این کار انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید